جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزیر  ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه در چند دهه پس از انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که مؤسسات و شخصیت های قرآنی در حوزه های علمیه تلاش گسترده تری را انجام دادند هم در ارتباط با حوزه معارف قرآنی و هم از لحاظ تنوع موضوعات.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان  بازدید از غرفه های بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه» اظهار داشت: از آنجایی که یکی از مراکز اصلی قرآن پژوهی و قرآن گستری در طول تاریخ حوزه های علمیه بودند، لذا انتظار می رود که حوزه های علمیه به عنوان کانون معرفت شناسی دینی در ارتباط با معارف قرآنی کار کنند و به  تبلیغ معارف قرآنی بپردازند.

وی گفت: خوشبختانه در چند دهه پس از انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که مؤسسات و شخصیت های قرآنی در حوزه های علمیه تلاش گسترده تری را انجام دادند هم در ارتباط با حوزه معارف قرآنی و هم از لحاظ تنوع موضوعات.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته حوزه ها در بخش موضوعات قرآنی قلمروهای محدود تری نسبت به امروز داشتند، افزود: درارتباط با  قالب ها و ابزارهایی که می توانند پیام های قرآنی را منتقل کنند در حوزه های علمیه تلاش های گسترده تری دیده می شود. علاوه بر ابزار، از نظر تنوع مخاطب نیز حوزه های علمیه توجه بیشتری نشان دادند تا مخاطبان گسترده تری را از لحاظ جنسی و سنی بتوانند تحت پوشش قرار دهند.

صالحی گفت: از لحاظ فضای تنوع مخاطبان از زاویه داخلی و خارجی، اگر قبلاً بیشتر مخاطبان معارف قرآنی فارسی زبان ها و حداکثرعربی زبان ها بودند، اما اکنون مخاطبان با زبان های مختلف تحت پوشش کارهای حوزوی هستند، ولذا به نظر می آید در مجموعه ای از این تنوع های بخش موضوعات، ابزارها و مخاطبان حوزه علمیه در چند دهه گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشت.

وی عنوان کرد: نمایشگاه قرآن فرصتی است برای اینکه حرکت حوزه های علمیه در بحث قرآن پژوهی و معارف قرآن گستری در یک جا دیده شود که این خود فرصت قابل توجهی برای حوزه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور کارشناسان مشاوره در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این سبب می شود تا مراجعه کنندگان ازمنظر قرآن به پاسخ سؤالات و دغدغه های خود برسند و این کار بسیار خوب و قابل تحسینی است.

صالحی افزود: قرآن معارف بی پایانی دارد و تا مسیری که در این راه باید طی شود راه های طولانی در پیش داریم که با همت قرآن پژوهان حوزوی مسیر تکامل را بیش از پیش طی خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha