پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار شعرا و مداحان با آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: اگر ما درست کار کرده بودیم، الان چهره امام حسن(ع) جهانی شده بود و دوست و دشمن ایشان را می شناختند، اما متاسفانه حتی دوستان هم ایشان را نمی شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، شب گذشته در دیدار شعرا و مداحان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به رسم دریافت صله پس از سرودن شعر گفت: به نظر بنده بالاترین صله ای که در این روزهای مبارک می توان به شما عزیزان تقدیم کرد حدیثی مبارک است که عظمت امام حسن(ع) را به خوبی مشخص می کند.

وی گفت: علامه مجلسی در بحار الانوار نقل می کند " آنچه را که امام حسن(ع) با دنیایی از مدیریت و عقلانیت در برابر تهاجم بی رحمانه بنی امیه و امپراطوری روم آن زمان انجام داد و با نرمش قهرمانانه آنها را سرافکنده کرد اگر در یک طرف ترازو بگذارند و برکات طلوع و غروب خورشید را در طرف دیگر، باز هم امام حسن جایگاه بالاتری خواهد داشت".

آیت الله طه محمدی یکی از بزرگترین کارهای امام حسن(ع) را حفظ امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در مراسم خاکسپاری امام حسن(ع) بود و این امام مجتبی(ع) بود که با وصیتش به امام حسین(ع) از انجام هر گونه تقابلی آن ها را بازداشتند.

وی خطاب به شعرا و مداحان تاکید کرد: باید در تفسیر تاریخ کوشش کنید و این موضوعات را برای مردم شرح دهید و آنها را با عظمت و بزرگی اهل بیت آشنا کنید.

امام جمعه همدان تصریح کرد: بسیار غمناک است که در تولد امام حسن(ع) در سال های گذشته یک لامپ برای این میلاد سراسر نور روشن نمی شد و این نشان از جفای ما شیعیان دارد. شهید مطهری بسیار زیبا گفت که دشمنان امامانمان را کشتند اما ما دوستان بیش از دشمنان در حق این بزرگواران جفا کردیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر ما درست کار کرده بودیم، الان چهره امام حسن(ع) جهانی شده بود و دوست و دشمن ایشان را می شناختند، اما متاسفانه حتی دوستان هم ایشان را نمی شناسند.

وی به لزوم استفاده از لحظه های ماه رمضان تاکید کرد و گفت: یکی از عیب های مساجد در ماه رمضان خاموش بودن تمام چراغ های آن ها است و با اصرار بر نماز اول وقت که یک امر مستحب است آن را فدای هزار امر واجب کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: فرد روزه دار بعد از 17 ساعت روزه داری خیلی بهتر است که اول افطار کند و بعد از آن با خیال راحت به مساجد بیاید و به راز و نیاز مشغول شود.

وی امام شناسی را وظیفه شیعیان واقعی دانست و گفت: بسیاری از اصحاب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با وجود آن که چندین سال در رکاب اهل بیت(ع) جنگیده بودند اما در امتحان امام شناسی باز هم رد شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha