شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فعالیت های قرانی

حوزه/ حجت‌الاسلام مطهریان با اشاره به اینکه نیازمند کمک خیّرین در امور قرآنی هستیم گفت: با بودجه های دولتی نمی توان فعالیت های قرآنی را به نتیجه رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد در اولین انجمن خیرین قرآنی استان یزد با حضور آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از خیرین استان تشکیل شد گفت: انجمن‌ خیرین قرآنی با بهره‌گیری از کمک خیرین در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف می‌تواند فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه اگر فعالیت‌های قرآنی صرفا با بودجه دولت پیش رود با این کمبود اعتبارات نمی‌توان به مراحل مد نظر رسید ادامه داد: کمک مردم و خیرین باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد تا بتوان به اهدافی که در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه مد نظر است دست یابیم.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: هر خیّر قرآنی می‌تواند به سهم خود نقشی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی ایفا کند و نسبت به این مسئله دغدغه مند باشد.

خیرین به مانند فعالیت های دیگر، در امور قرآنی نیز ورود پیدا کنند

حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی در ادامه این نشست پیرامون مقام و منزلت رستگاران، فائزین، صالحین و خیرین قرآنی در نشر فرهنگ قرآن و نیاز افراد در کلیه سنین به یادگیری و فهم قرآن کریم سخن گفت و افزود: در بخش های مختلف فعالیت های قرآنی نیازمند کمک های خیرین هستیم و امیدواریم که همچنان که خیرین عزیز در تمام فعالیت ها حضور چشمگیر داشتند، در این مسیر نیز ما را همراهی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد به بخش های مورد نیاز کمک خیرین اشاره کرد و اظهار داشت: چاپ و توزیع قرآن کریم، حمایت از برگزاری کلاس های حفظ، توسعه جلسات قرآن خانگی، طرح تربیت معلم قرآن کریم، برگزاری کارگاه های سبک و مهارت های زندگی قرآنی، تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی، حمایت از تشکل های فرهنگی قرآنی در مناطق محروم، تقویت تشکل های قرآنی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی و پرورش استعدادها و گسترش کلاس های تفسیر قرآن در مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) از جمله نیازهای فعالیت های قرآنی در سطح استان یزد است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha