سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ در حال حاضر علمدار و عروة الوثقای انقلاب، مقام معظم رهبری است که در حوادث و فراز و نشیب های گوناگون، کشتی انقلاب را بر صراط مستقیم هدایت می کند، لذا حوزه های علمیه برای حفظ و استمرار نظام اسلامی باید گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب داده و همواره در مسیر ولایت گام بردارنده و از این صراط مستقیم منحرف نشوند.

 به گزارش خبرنگاران خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در جمع کارکنان این مدیریت با اشاره به حدیثی از امام سوم شیعیان بیان کرد: از امام حسن(ع) روایت شده که تمام کردن احسان و کار نیکو از آغاز کردن آن بهتر است؛ یعنی ممکن است افرادی کار خوبی را شروع کرده ولی متناسب با توان خود حرکت نکرده و عاقبت بخیر نشوند.

وی افزود: تحصیل در حوزه و طلبگی حائز اهمیت بوده اما حوزوی ماندن مهم تر است؛ زیرا اگر کار نیکوئی را فرد انجام داده و به سرانجام برساند، ارزش دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد:با توجه به این که اهل بیت(علیهم السلام) کلهم نور واحد و الگو هستند، بنابراین باید بررسی کنیم که سبک و روش ما در زندگی به عنوان طلبه حوزه علمیه و سرباز این مکتب، چقدر شباهت با سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) به خصوص حضرت ولی عصر(عج) دارد.

وی تصریح کرد: طلاب باید سعی کنند تابع و پیرو دیگران نبوده؛ بلکه مشعل هدایت و رهبر برای خود و جامعه بوده و در مسیر تعالی به سوی خداوند متعال دیگران را کمک کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه گفت: با توجه به این که اسلام ناب شیعی، عمیق ترین  و غنی ترین دین در تمام ادوار تاریخ بوده است، لذا دشمن همواره با اندیشه ناب اسلام شیعی مخالف بوده و تمام برنامه ریزی خود را جهت محو این تفکر در جهان نموده است.

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن سپاه و بسیج و غیره نیست، بلکه هدف آنها تفکر و اندیشه عمیق شیعی بوده که معتقد است زیر بار ظلم و جور هیچ استکباری نرفته و حق همواره برتر و پیروز میدان نبرد با باطل است.

وی اضافه کرد: با بررسی زندگی امام سوم شیعیان به این نکته مهم دست می یابیم که همواره باید در برابر دشمنان مقاومت کرده و در صورت مصلحت و صلاحدید جامعه، صلح ما نیز مصداق نرمش قهرمانانه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر علمدار و عروه الوثقی انقلاب، مقام معظم رهبری است که در حوادث و فراز و نشیب های گوناگون، کشتی انقلاب را بر صراط مستقیم هدایت می کند، لذا حوزه های علمیه برای حفظ و استمرار نظام اسلامی باید گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب داده و همواره در مسیر ولایت گام برداشته و از این صراط مستقیم منحرف نشوند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha