سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مصطفی گرجی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با بیان اینکه بیش از ۹هزار اثر به پنج دوره جشنواره «روح خدا» ارسال شده است، گفت: نسبت به معرفی امام خمینی(ره) به جامعه کم کاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی «روح خدا» که در دفتر آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، هدف این جشنواره را تبیین سیره امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که سیره و منش زندگی حضرت امام خمینی(ره) نسل به نسل منتقل شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: خوشبختانه در موارد مختلف مناسبت‌های دینی و ملی اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور و در قالب‌هایی از جمله جشنواره، سوگواره و کنگره انجام می‌شود تا بتوانند در راستای ترویج فرهنگ دینی و ایرانی اسلامی در جامعه قدم بردارند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد: جشنواره کشوری روح خدا یکی از جشنواره‌‌هایی است که در راستای معرفی سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: با توجه به سرعت چشم گیر تکنولوژی های ارتباطی و رسانه ای، امسال برنامه ریزی صورت گرفت که یکی از بخش های این جشنواره به تولید نرم افزار و اپلیکیشن اختصاص پیدا کند تا بتوانیم در این عرصه هم فعالیت  داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در غرب قهرمانانی که تنها در افسانه‌ها و تخیلات نویسندگان وجود داشته را در قالب نرم افزارها و فیلم های مختلف هر سال با چهره‌های جدیدتر و جذاب تر به جامعه عرضه می‌کنند، ولی ما قهرمانان واقعی که از جمله حضرت امام خمینی(ره) را آن گونه که لازم است به جامعه معرفی نکردیم و این جشنواره به دنبال رفع این موضوع است.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: این جشنواره در سال 91 نخستین دوره خود را آغاز کرده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در استان وجود داشت، تمام کارها و مدیریت جشنواره در داخل یزد انجام شده و می‌شود.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل این جشنواره آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، بیان کرد: درسال‌های اول تا پنجم به ترتیب 668، یک هزار و 720، دو هزار و 22، دو هزار و 230، و دو هزار و 610 اثر از طرف هنرمندان سراسر کشور ارسال شده بود که در مجموع تعداد کل آثار در پنج سال گذشته بیش از 9 هزار اثر رسید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha