پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  حسین مرادی دولت آبادی

حجت الاسلام مرادی، ترویج کتاب و کتابخوانی در عرصه مسایل دینی را از بهترین راه های تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جهان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام حسین مرادی ، شنبه شب طی سخنانی در نشست کتاب‌خوانی ویژه طلاب غیرایرانی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تبلیغ فرهنگ کتاب از جمله ضروری ترین مسایل جامعه بشری به خصوص در میان مسلمانان و شیعیان جهان است.

وی با اشاره به این که دعوت افراد جامعه به سمت کتاب، موجب فراگیری فرهنگ کتابخوانی می‌شود، افزود: کتاب حافظه تاریخی بشریت است و ترویج کتاب خوانی زمینه ساز صیانت، ارتقا و تقویت فرهنگ ناب انسانی است چرا که کتاب خوانی ، عامل افزایش آگاهی در میان بشریت است.

مدیرکل فرهنگی جامعه‌المصطفی العالمیه همچنین با اشاره به مشارکت بسیار خوب طلاب و روحانیون غیرایرانی جامعه المصطفی در جشنواره کتاب خوانی رضوی گفت: یکی از بهترین شیوه هایی که می توانیم فرهنگ ناب دینی و آموزه های متعالی اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کنیم استفاده از ظرفیت عظیمی به نام کتاب و کتاب خوانی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه جامعةالمصطفی حدود 45 هزار فارغ‌التحصیل و 40 هزار نفر از 30 ملیت مختلف طلبه مشغول به تحصیل دارد، گفت: جمعیت این افراد با احتساب اعضای خانواده‌هایان بیش از 300 هزار نفر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی با بیان این که در حال حاضر 50 تشکل و موسسه بزرگ فرهنگی در جامعه‌المصطفی فعال هستند، افزود: ما در سال جاری دست کم می بایست 12 نشست کتابخوان برای مراکز مختلف جامعه‌المصطفی برگزار کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha