پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسانه ها

حوزه/ مسئول بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امروزه هنر و رسانه از مهم ترین ابزارهای در دسترس برای تبیین معارف و آموزه های قرآنی است.

اصغر امیرنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در همین راستا امسال در نمایشگاه بین المللی قرآن ، یک سالن اختصاصی ویژه آثار مستند و فیلم های کوتاه و انیمیشن بود تا به این طریق بتوانیم به سهم خود مخاطبان و بازدیدکنندگان را با مفاهیم ناب قرآنی از دریچه هنر و رسانه آشنا کنیم.

وی با اشاره به این که هدف از برپایی نمایشگاه قرآن آشنا کردن عموم مردم با تازه ترین دستاوردهای قرآن و عترت می باشد، گفت: بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه شامل چهار کمیته محافل قرآنی و آثار فرهنگی، هنر و کارگاه های عملی، بخش ویژه کودک و نوجوان و نیز بخش زنان و خانواده است که به خصوص رویکرد نمایشگاه امسال توجه بیش از پیش به مباحث کودک و نوجوان در عرصه های گوناگون بود.

وی با تاکید بر این که ما هر چقدر در زمینه هنر و رسانه به تبیین و معرفی و ترویج معارف قرآنی بپردازیم، باز هم جای کار وجود دارد، افزود: توجه به ابزار هنر و رسانه به انسان درک خوب در مسیر زیبایی شناسی می دهد و در ضمن افراد را با اوج هنرمندی قرآن و لطایف و ظرایف آن بیشتر و بهتر آشنا می سازد.

امیرنیا تاکید کرد: حقیقتاً نمایشگاه قرآن هم برای عموم بازدیدکنندگانی که از نزدیک تولیدات و آثار خلق شده را به تماشا می نشینند و هم برای صاحبان آثار و خالقان هنرمندی ها فرصت بسیار مطلوبی است تا در تعامل با یکدیگر ، فضای بهتری جهت خلق هنر با ایده ها و رویکردهای قرآنی فراهم کنند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha