پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام خمینی

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: انقلاب ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) ضربه محکمی به امپریالیسم قرن وارد ساخته و نمایانگر قیام توده های محروم در دنیا علیه امپریالیسم، ظلم و استثمار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی با حضور در برنامه «کلبه مهر» شبکه استانی سیمای مرکز قزوین، ضمن فرارسیدن ایام شبهای قدر بر بهره گیری بیشتراز این شب ها تاکید کرد.

وی به ایام سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و بیان کرد: امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود بخش های مختلف جامعه شامل مسئولان، دستگاه قضایی، اصحاب فرهنگ و هنر، نخبگان و سیاستمداران را به خوبی تبیین کردند.

وی افزود: ما معتقدیم امام خمینی(ره) انقلابی را در رابطه با احیای اسلام و مسلمین به راه انداختند و در این راستا هم کارهای ماندگاری را بنا نهاده و هم مسائل فکری را مطرح ساختند؛ امام (ره) از آغاز حرکت و انقلاب خود نشان دادند بیشتر مرد عمل است تا شعار و به همین دلیل نیز در قلب مردم جا گرفته و شخصیت ایشان جاودانه و ماندگار شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان کشور دوران حیات امام خمینی(ره) را درک نکرده و بیشتر در معرض آسیب و تهاجم فرهنگی هستند، لذا باید بیش از پیش با اندیشه های امام راحل آشنا شوند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: یکی از محورهای مهم و اصلی که از مجموعه سخنان و اظهار نظرها و خاطرات افراد غیر ایرانی پیرامون امام(ره) می توان بیان کرد، الهام گیری از سخنان و رهنمودهای ایشان در مبارزه با استکبار جهانی و بیداری امت جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: انقلاب ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) ضربه محکمی به امپریالیسم قرن وارد ساخته و نمایانگر قیام توده های محروم در دنیا علیه امپریالیسم، ظلم، استثمار، حکومت ظالم شاه، دست نشانده امپریالیسم و ارتجاع، به وسیله روح قهرمانانه مبارزه ملت ایران شکست داده شد و به صورت نمونه درخشانی برای ملت های مبارز دیگر درآمد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امام خمینی(ره) در حوزه اقتصاد نیز دیدگاه های قابل توجهی دارند که می توان این دیدگاه ها را در حوزه حقوق اقتصادی و تجارت بین المللی وارد و مورد بررسی و تبیین قرارداد، اصولی چون تکیه بر اقتصاد ملی، تکیه بر خودکفائی، عدالت اقتصادی در تولید و توزیع، دفاع از طبقات محروم و  مقابله  با فرهنگ سرمایه داری تنها بخشی از این اصول است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha