جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غیاثی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: یکی از رسالت‌های اساتید در دانشگاه‌ها این است که جوانان را با مهارت اجتماعی شدن، حرفه‌آموزی و اشتغال آشنا کنند و جوان ما نیز باید بداند که اشتغال تنها در پشت میزنشینی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام‌ دکتر غلامرضا غیاثی در نشست هم‌اندیشی امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ما در دانشگاه‌ها چندین رسالت داریم که برخی از این رسالت‌ها، رسالت روز و برخی‌های دیگر وظایف ذاتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های ما این است که بعد از انقلاب، دانشگاه‌ها را به تراز انقلاب اسلامی برسانیم، افزود: علم و کاربردی کردن آن ماهیت دانشگاه است که این مهم به خوبی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تعبیه شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان این که هر چه جامعه جلوتر می‌رود، این رسالت پیچیده‌تر و حساس‌تر می‌شود، اضافه کرد: جامعه و دانشجوی جوان از ما تاثیر می‌پذیرد.

حجت الاسلام غیاثی با تاکید بر اینکه ماهیت دوم دانشگاه، علم و دانش است، عنوان کرد: اگر علم از زندگی برداشته شود این روند حرکت متوقف خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در این راستا، بهتر و به روزتر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان در هنگام تحصیل دغدغه‌هایی مانند شغل، امید به زندگی، ازدواج و ... را وارد فرایند تحصیل می‌کنند، گفت: این دغدغه‌ها در هنگام تحصیل، دانشجو را سست می‌کند که اساتید ما وظیفه دارند که امید را به دانشجویان القا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام افزود: یکی از رسالت‌های اساتید در دانشگاه‌ها این است که جوانان را با مهارت اجتماعی شدن، حرفه‌آموزی و اشتغال آشنا کنند و جوان ما نیز با بداند که اشتغال تنها در پشت میزنشینی نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha