سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله بهجت

حوزه/ اصلاح نماز مستلزم اصلاح ظاهر و باطن و دوری از منکرات ظاهریه و باطنیه است؛ و از راه های اصلاح نماز توسل جدی در حال شروع به نماز به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در ویژه نامه ای به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت به انتشار سیره اخلاقی، علمی، عملی و سلوکی این سالک الی الله پرداخته که در شماره های گوناگون تقدیم حضور شما علاقمندان می گردد.

* پرسش ها و پاسخ ها از محضر آیت الله العظمی بهجت قدس سره

آنچه پیشرو دارید از منتخبی از توصیه و پاسخ های کتبی آیت الله العظمی بهجت به مشتاقان معارف اهلبیت علیهم السلام در موضوعات گوناگون است که در ادامه می خوانیم.

* اینجانب تصمیم دارم که به خداوند، قرب پیدا کنم و سیرو سلوک داشته باشم، راه آن چیست؟

- بسمه تعالی، چنانچه طالب، صادق باشد، «ترک معصیت» کافی و وافی است برای تمام عمر، اگرچه هزار سال باشد.

* اینجانب تصمیم دارم که قرب الهی پیدا کنم، لطفاً مرا راهنمایی فرمایید؛ آیا این کار نیاز به استاد دارد؟

- بسمه تعالی، استاد علم است و معلم واسطه است؛ عمل به معلومات بنمایید و معلومات را زیر پا نگذارید کافی است؛ «مَنْ عَمِلَ بما عَلِمَ، وَرّثَهُ الله عِلْمَ مالایعْلم» «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا». اگر دیدید نشد، بدانید نکرده اید. ساعتی در شبانه روز مخصوص علوم دینیه بنمایید.

* دستورالعملی جهت دفع صفات کریهه نفسانی و حضور قلب در نماز مرقوم بفرمایید؟

- بسمه تعالی، اصلاح نماز مستلزم اصلاح ظاهر و باطن و دوری از منکرات ظاهریه و باطنیه است؛ و از راه های اصلاح نماز توسل جدی در حال شروع به نماز به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ «و بکم تقبل الطاعة المفترضة».

* مدتی است شیطان و هوای نفس در تزکیه بطن و لسان، کم خوری، کم گفتن و کم خوابیدن اذیتم می کند، برای رفع این معایب چه کنم؟

- بسمه تعالی، گوی سبقت را نمازشب خوان ها ربودند مخفیانه.

ترتیبی برای تقلیل طعام ذکر می شود إن شاءالله: هرچه را که قصد دارید بخورید، اول جدا نمایید مثلاً در سینی جداگانه و قناعت هم نکنید، آن وقت فقط از آن میل کنید. این را باید عمل نمایید تا معلوم گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha