جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین از برگزاری نماز باشکوه عید فطر در با محوریت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و با همراهی و همکاری خوب و ارزشمند ائمه جماعات مساجد خبرداد.

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و لیالی قدر گفت: لیالی قدر شب شناخت انسان کامل است و در سایه شناخت شب قدر، انسان ارزش وجودی خویش را پیدا می کند و در طریق عبودیت درک خواهد کرد.

وی افزود: یکی از بهترین کارها شناخت خداوند متعال است که مقدمه‌ای برای رسیدن به مقام رستگاری و نورانیت و از سوی دیگر خودشناسی مقدمه چنین معرفتی است، چراکه شناخت خداوند سبحان در گرو شناخت خویش است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین اظهار کرد: عبادت یعنی تسلیم خدا شدن و در مقابل خدا سر تسلیم فرود آوردن و می تواند راه و وسیله‌ای باشد برای اینکه انسان در حقیقت از منیت‌های خودش بگذرد .همه باید بکوشیم تا نهایت استفاده را در شب‌های قدر داشته باشیم و با عبادتی خالصانه برکات این شب عظیم را درک کنیم و بدانیم که هرچه بیشتر با قرآن انس بگیریم، با عمل به دستورات الهی در دنیا و آخرت سعادتمند می شویم.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: اگر انسان به درجات بالا رسیده و خود را اصلاح کند، درک شب قدر برایش آسان خواهد بود، زیرا شبی با این ویژگی ها، بی تردید از نشانه هایی برخوردار است.

وی به برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس و برنامه نماز عید فطر در استان اشاره و بیان کرد: در رابطه با برگزاری این دو برنامه مهم بارها جلساتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان در خصوص چگونگی اجرای این برنامه ها داشته ایم و امیدواریم امسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک راهپیمایی باشکوهی برگزار کنیم و نماز عید فطر را نیز با محوریت امام جمعه محترم و با  شکوه خاصی در استان برگزار نماییم، البته این مسئله مستلزم همراهی خوب ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha