پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ پانزدهمین روز بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم(۴۳)

حوزه/ تنی چند از مسئولان غرفه های بخش دیجیتال و نرم افزارهای قرآنی نمایشگاه بین المللی قرآن بر لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان نرم افزارها و انیمیشن ها و بازی های رایانه ای قرآنی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید حسن موسوی، مسئول غرفه شرکت یاسین امین با اشاره به این که امسال استقبال مردم و خانواده ها از نمایشگاه قرآن به خصوص بخش دیجیتال و فضای مجازی نمایشگاه نسبتاً خوب بود، اظهار داشت: دکورهای جذاب و غرفه آرایی های مناسب از جمله عوامل جذابیت بخش نمایشگاه امسال بود که امید است در سال های آینده نیز با خلاقیت و نوآوری بیشتر، زمینه جذب بخش گسترده تری از مردم به این آوردگاه مهم فرهنگی را فراهم آوریم.

وی افزود: در زمینه تولید نرم افزارهای قرآنی ، شرکت یاسین امین، بیش از 20 مجموعه را در این نمایشگاه عرضه کرده که شامل گروه سنی نونهال تا بزرگسال می شود، هر چند که تمرکز ما بیشتر در زمینه کودک است.

مهدی آزادواری، مسئول غرفه موسسه دانش بانک نیز با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به نیازهای مخاطب و تلاش برای ایجاد رغبت در خانواده ها برای تهیه و خرید نرم افزارها، اپلیکیشن ها و انیمیشن های قرآنی و دینی گفت: خانواده ها بیشتر متقاضی نرم افزارها و محصولاتی برای آموزش روخوانی فرزندان خود هستند، ضمن آن که نرم افزارها و سی دی های مربوط به آموزش الفبای قرآنی نیز از جمله تقاضاهای مردمی بوده است.

وی اضافه کرد: آنچه مهم است این که باید از تولیدات قرآنی حمایت شود و از سویی دیگر، خود تولیدکنندگان نیز به ارایه محصولات جذاب بپردازند که متناسب با نیاز روز جامعه و ذائقه مخاطب باشد.

اصغر اسکندری، مسئول غرفه فروش نرم افزارهای قرآنی موسسه ریاض النغم نیز بیان داشت: ما بعد از چهار سال تجربه ارزشمند به حول و قوه الهی توانستیم، جامع ترین نرم افزار آموزش صوت و لحن کشور را در این دوره از نمایشگاه عرضه کنیم که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.

وی افزود: در همین خصوص نخستین خودآموز پیشرفته صوت و لحن کشور که با همکاری برخی از اساتید مطرح قرآن و کارشناسان فنی در این موسسه ساخته شده و به عموم علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن عرضه شده است؛ سال 95 که این نرم افزار تولید شد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بهترین نرم افزار کشور در حوزه تلاوت قرآن معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی گفت: این مجموعه همچنین دارای یک اپلیکیشن رایگان است که کاربران آن را در کافه بازار دانلود می کنند و بعد از آن صوتشان رایگان به داوری و ارزیابی اساتید گذاشته می شود.

اسکندری همچنین با بیان این که موسسه ریاض النغم ، حدود هزار اثر در نمایشگاه امسال عرضه کرده است، ابراز داشت: بیشتر علاقه و رغبت به بازی های قرآنی است که متاسفانه تعدادشان کم است چه آن که به هر حال هزینه تولید بازی رایانه ای بالاست و در ضمن حافظان قرآن به دنبال نرم افزارهای آموزش قرآن می آیند که گویا در بازار وجود ندارد که در این خصوص نیز باید به فکر تولیدات جذاب و پرمحتوا بود که نیازهای مخاطبان را جوابگو باشد.

علیرضا موذن، مسئول غرفه نرم افزاری ریحان نیز با اشاره به این که این موسسه یک موسسه مستقل قرآنی به شمار می رود که در تهران مستقر است، گفت: فعالیت اصلی ما تولید انیمیشن قرآنی برای کودکان و نوجوانان است که در این خصوص مجموعه انوار را ویژه زندگانی پیامبران و نیز نرم افزار گلستان را ویژه چهارده معصوم(ع) تولید و عرضه کرده ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ها آثاری هم با موضوعاتی چون نماز، حجاب، سبک زندگی مختص کودکان تولید کرده ایم که به لطف الهی با استقبال نسبتاً خوب مردمی همراه بوده است.

وی گفت: ما در هر مجموعه ای ، یک داستان اصلی داریم که همراه با سرود، بازی رایانه ای، حکایات و آیات است که در واقع یک مجموعه نسبتاً کامل محسوب می شود.

موذن همچنین در خاتمه سخنان خود با تاکید بر نیاز جدی به تولید محصولات نوین رسانه ای در شرایط امروز جامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر بودجه های حمایتی کم شده و از سویی تولید انیمیشن و بازی های رایانه ای در زمینه های قرآنی هزینه بر است و لذا باید متولیان و نهادهای دولتی و حاکمیتی از این گونه امور و فعالیت ها، حمایت های لازم را به عمل آورند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha