جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تقوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی رمز موفقیت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران را، استفاده از مسند مرجعیت دینی دانست و گفت: ایشان با سلاح فتوا به میدان آمد و زلزله ‌ای به پا شد که نه تنها همه جای ایران را لرزاند، بلکه منطقه و جهان را نیز به لرزه درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای امام خمینی (ره) تبریز بر ضرورت معرفی درست شخصیت امام راحل به نسل جوان تاکید کرد و اظهار داشت:چهره‌هایی مانند امام خمینی(ره) باید برای مردم و به خصوص نسل جوان به درستی معرفی شود چرا که امام راحل یکی از شخصیت ‌های کم ‌نظیر تاریخ هستند.

وی افزود: رهبری چون امام راحل با تدبیر شایسته توانستند مردم را علیه ظلم و طاغوت به خیابان‌ ها کشانده و پایه‌ های ظلم و ستم را فرو بریزند، امام به همه ما چگونه فریاد زدن بر سر ستمگران را آموختند و شخصیتی بودند که مردم را با اعتقادات مذهبی به صحنه آوردند در حالی که آن دوران از جمله زمان ‌هایی بود که به اعتقاد روشنفکران، دین افیون ملت ها تلقی می ‌شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ابراز کرد: مردی از مدرسه فیضیه به پا خواست و فیضیه را منبع فیض در قم کرد، شهر قم یک شهر نیست بلکه یک جریان فکری و اندیشه‌های بالای اهل بیت عصمت و طهارت در این شهر جوشیده و نشر پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ریشه و اساس جریان فکری امام خمینی(ره) دنبال شود، افزود: افراد دیگری در گذشته بودند که انگیزه خیر در ایجاد حرکتی انقلابی داشتند اما حرکتشان ابتر ماند ولی رمز موفقیت امام برای ایجاد آتشفشان در جزیره ثبات، استفاده از مسند مرجعیت دینی بود که حجت همگان شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه امام(ره) در حرکت عظیم خود هرگز از نیروی نظامی استفاده نکرد، تصریح کرد: ایشان با سلاح فتوا به میدان آمد و زلزله ‌ای به پا شد که نه تنها همه جای ایران را لرزاند بلکه منطقه و جهان را نیز به لرزه درآورد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی تربیت شده در مکتب امام صادق(ع) بود و از فرهنگ فقاهت فیضیه تلمذ کردند که توانستند این انقلاب را با این تاثیرگذاری و عظمت به وجود آورند.

نماینده ولی ‌فقیه در جهادکشاورزی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از قدرتمندترین رهبران تاریخ بود، اظهار داشت: رهبران انقلاب ‌های بزرگ دیگر با قدرت نظامی کار خود را پیش بردند ولی امام راحل(ره) از طریق ایمان و طبق خواسته‌ های مردم جلو رفتند و مطالبات مردم را در چارچوب ارزش ‌های دینی و انسانی هدایت کردند.

وی ادامه داد: امام راحل چنان سخن گفته و راهنمایی کردند که مردم به عینه دیدند خواسته ‌ها، اعتقادات و ایمانشان منطبق با حرف ‌های امام و نشات گرفته از دین اسلام است ، لذا مردم برحسب آن در صحنه حضور داشتند و پای خواسته ‌ها و انقلابشان هم ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: امام راحل ثابت کرد اسلام می‌ تواند اداره کننده یک جامعه در قالب ساختار و نظام حاکمیتی باشد چرا که ایشان در این راه تفکر اسلامی و فقاهت خود را در قالب یک نظام و اندیشه ولایت فقیهی پیاده کردند و کاری کردند که این نظام همانند دژی مستحکم توانست در برابر همه توطئه ‌ها بایستد.

وی با اشاره به اینکه همه دنیا بسیج شدند تا این نظام و ملت را سرکوب کنند اما موفق نشدند، گفت: ما در دوران دفاع مقدس تنها با عراق نمی ‌جنگیدیم بلکه طرف ‌های مقابل ما فرانسه، انگلیس، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، صهیونیست‌ ها و نظام وهابیت تکفیری بود.

رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در حال حاضر با تحریم ‌ها خواستند نظام را سرکوب کنند ولی با تکیه بر رهنمودهای امام راحل و فرزند خلف ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیروز بوده ‌ایم زیرا ایشان نیز همچنان رهبری امت اسلامی و مستضعفین جهان را با درایت در دست دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه دشمن از توطئه ‌های خود دست بر نداشته است، عنوان کرد: دشمن براین اساس تفکر وهابی را به سوریه برد تا شکم زن حامله را دریده، نوجوان ۱۱ساله را ذبح کند و پرچم مشکی با شعار مقدس را برای اسلام‌ هراسی علم کند.

وی در پایان گفت: امروز نیروهای امام نه تنها محور امید منطقه شده‌ اند بلکه علاقه‌مندان به این فقیه بزرگوار لشکرهای فاطمیون و زینبیون را از کشورهای دیگر و حتی از قلب اروپا تشکیل دادند تا ریشه ظلم را در دنیا بخشکانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha