جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر این‌که ثروت، قدرت، اولاد، سواد و مدرک دانشگاهی موجب رستگاری نمی‌شود، گفت: عده‌ای اسیر رستگاری خیالی شده و گمان می‌کنند با فلان تجارت، ازدواج، سکنی در فلان محل، کار در شرکت و ... رستگار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سلسله برنامه درس‌هایی از قرآن که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، به کلام امام علی(ع) پس از ضربت خوردن که فرمودند «قسم به خداى کعبه، رستگار شدم» اشاره و اظهار کرد: همه مردم در هر زمان و مکانی به دنبال رستگاری هستند و هر یک رستگاری را در یک موضوع خاص می‌بیند.

رئیس ستاد اقامه نماز به تبیین رستگاری واقعی با توجه به آیات الهی پرداخت و با بیان این‌که خداوند در برخی آیات رستگاری را در داشتن روح پاک و خودساخته معرفی می‌کند، عنوان کرد: شخصی مانند امام علی(ع) با این‌که بر روی حصیر و خاک می‌نشست با روح پاک خویش رستگار شد اما برخی با این‌که بر روی فرش‌های ابریشمی زندگی می‌کنند، خصلت‌های ناشایست‌شان مانند بخل، کینه، تکبر، لجبازی و خودخواهی آن‌ها را از رستگاری دور می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر این‌که رستگاری امام حسین(ع)‌باعث شده تا ایشان پس از هزار و 400 سال میلیون‌ها زائر با پای پیاده داشته باشد، گفت: امام خمینی(ره) به هیچ ابر قدرتی تکیه نکرد و امروز پس از گذشت 29 سال از رحلت ایشان، شاهد برگزاری مراسم‌‌های گرامیداشت باشکوه برای ایشان هستیم؛ این در حالی است که فردی مانند صدام با همه قدرت‌های دنیا زد و بند کرد، اما در این بین این امام راحل(ع) بود که به رستگاری دست یافت.

وی با بیان این‌که جهاد یکی دیگر از مصادیق رستگاری در قرآن کریم است، اظهار کرد: شهدای اسلام به ویژه شهدای دفاع مقدس باعث رستگاری ما شدند؛ امروز ایران با ایران 40 سال قبل تفاوت‌های زیاد و قابل توجهی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به این‌که امروز ایران به مهمترین مسئله آمریکا تبدیل شده است، ادامه داد: امروز ایران تحت فشار اما عزیز و الگوی تحرکات مقدس سایر کشورهاست که دنیا روی آن حساب باز کرده؛ امروز تمام دنیا به جز ایران با طاغوت حکومت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، تقوا را به عنوان یکی دیگر از راه‌های رسیدن به رستگاری معرفی و ابراز کرد: انسان باید به وسیله تقوا هم دنیا و هم آخرت خویش را آباد کند؛ فردی که تنها به دنیا و یا به آخرت خود توجه کند، طعم رستگاری را نخواهد چشید.

وی از صبر، ‌مقاومت، حق پذیری، نصیحت پذیری و رابطه و پیروی از امام معصوم(ع)به عنوان سایر ابزارهای رستگاری یاد کرد و گفت: برای رستگاری باید کارهایمان را بر اساس دلایل علمی و منطقی و تطبیق با کلام الهی و نه بر اساس جهالت پیش ببریم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این‌که ثروت، قدرت، اولاد، سواد و مدرک دانشگاهی موجب رستگاری نمی‌شود، گفت: عده‌ای اسیر رستگاری خیالی شده و گمان می‌کنند با فلان تجارت، ازدواج، سکنی در فلان محل، کار در شرکت و ... رستگار می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تأکید کرد: انسان اگر به آنچه نزد خداست تکیه کند، ایمانش قوی و اگر به آنچه نزد خودش  است تکیه و توجه کند ایمانش ضعیف و سست است.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha