جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: قیام ۱۵خرداد یک مقطع مهم از تاریخ کشور است و به نوعی منشأ بزرگ تحولات تاریخ جهان است، چرا که تاثیرگذارترین حادثه تاریخی بر جهان و کشورهای ابرقدرت زمان خود بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام عباس نظری در جمع مردم روزه دار شهرستان البرز و به مناسبت گرامیداشت سالروز شهدای قیام  ۱۵ خرداد و انتخاب شایسته مقام معظم رهبری به عنوان رهبری نظام جمهوری اسلامی، گفت: بعد سالها که از ارتحال امام راحل می گذرد و حضرت آیت الله خامنه ای با درایت و هوشمندانه توانسته کشتی انقلاب را در برابر همه توطئه ها و تحریم ها به سلامت نگه دارد که امروز باید شکرگزار این نعمت باشیم.

این فعال فرهنگی به سخنان اخیر رهبری معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: رهبری معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم پرشوور و انقلابی ایران اسلامی بیانات مهم و راهگشایی بیان فرمودند که باید اولویت جدی تمام مسئولان قرار گیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۵خرداد، بیان کرد: قیام  ۱۵خرداد ۴۲ در نقاط محدودی صورت گرفت، اما سال‌ 1356 تمام کشور را در بر گرفت، چرا که رسانه‌ها در آن زمان به این گستردگی نبود و حوادث به سختی و در بلندمدت به سایر شهرها منتقل می‌شد و سانسور خبری بسیار زیاد توسط رسانه‌های آن زمان که تماماً در اختیار حکومت پهلوی قرار داشت، دلیل دیگری بر عدم آگاهی سریع عمومی مردم بر رخدادهای شهرهای بزرگ بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت:  قیام  ۱۵خرداد یک مقطع مهم از تاریخ کشور است. به نوعی منشأ بزرگ تحولات تاریخ جهان است، چرا که تاثیرگذارترین حادثه تاریخی بر جهان و کشورهای ابرقدرت زمان خود بود.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: اقدامی که شهدای ۱۵ خرداد در آن زمان انجام دادند بسیار والا بود، چون در خفقان سیاسی کشور اقدام بسیار بزرگی انجام دادند و از رهبر و ولی‌فقیه خود حمایت کردند. البته متاسفانه آن طور که باید رسانه ها و هنرمندان به شهدای قیام 15 خرداد نپرداخته اند.

وی در پایان گفت: باید زندگی‌نامه شهدای  ۱۵ خرداد به‌صورت مستند و تأثیرگذار ساخته شود تا جوانان با اهداف وابعاد این قیام خونین بیش از پیش آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha