جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قیام ۱۵ خرداد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: قیام ۱۵ خرداد پیام های بسیاری برای طاغوتیان به ویژه خود شخص محمدرضا پهلوی؛ شاه مخلوع ایران داشت و آن پیام چیزی نبود جز اینکه دوران دیکتاتوری به پایان رسیده است و مردم به آگاهی و بلوغ سیاسی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد سال 42 در جمع طلاب و روحانیون سنندج اظهار داشت: امام خمینی (ره) رهبری بزرگ و از دل مردم بود که با پشتیبانی این ملت پایه ها و ستون های رژیم طاغوت را متزلزل نمودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر اشتهار علمی که در زمانه خود بر علوم دینی و شریعت داشت، در بحث مبارزه با ظلم و فساد و نیز عوامل تضعیف اسلام بسیار قدرتمند عمل می کردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) که قیامش برای خدا و در راه پیاده نمودن اسلام ناب محمدی به جای اسلام آمریکایی آن زمان بود، با نطق های آتشینی که داشت ملت ایران را نسبت به توطئه های دشمنان این مملکت بیدار ساخت.

این استاد حوزوی با اشاره به قیام 15 خرداد سال 42 مردم ایران علیه ظلم  و بیداد رژیم پهلوی، بیان داشت: امام خمینی (ره) به عنوان یک سیاستمدار با کیاست تمامی توطئه های داخلی و خارجی زمان خود برای تضعیف و از بین بردن اسلام را به خوبی درک می کردند، لذا نطق آتشین این بزرگ مرد تاریخ قیام 15 خرداد را در تاریخ پر فراز و نشیب این کشور به ثبت رساند.

حجت الاسلام و المسلمين عربيان تاكید کرد: قیام 15 خرداد پیام های بسیاری برای طاغوتیان به ویژه خود شخص محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران داشت و آن پیام چیزی نبود جز اینکه دوران دیکتاتوری به پایان رسیده است و مردم به آگاهی و بلوغ سیاسی رسیده اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاكيد بر اینکه کشتار 15 خرداد نه تنها باعث کم رنگ شدن این قیام مردمی نشد، بلکه عزم مردم برای سرنگونی طاغوت را بیشتر کرد، گفت: شاه با ایادی خود می خواست با کشتار تظاهرکنندگان در 15 خرداد در دل مردم دلهره ایجاد کند که این عمل شاه و درباریان عکس العمل بالعکس داشت.

وی اظهار داشت: باید قیام 15 خردادماه سال 42 را نگینی بر تاریخ مبارزات آزادیخواهان این مرز و بوم دانست، زیرا این قیام پیام های بسیاری هم برای مردم آن زمان و هم برای آیندگان در خود داشته و دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان گفت: پیام قیام خونین 15 خرداد مردم ایران به شاه و دیگر دیکتاتورهای جهان این بود که زمان استبداد و خودکامگی به سر رسیده است و با اسلحه و زور نمی توان یک مملکت را اداره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha