پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه لیالی قدر فرصتی برای زنده شدن دل‌هاست، گفت: رهایی از خواب غفلت، ثمره شب‌زنده‌داری در لیالی قدر است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای مغفرت و استغفار است، اظهار داشت: یکی از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، فضیلت شب‌ قدر و استجابت دعاست که باید قدر این ایام و لیالی را بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خواب غفلت بدترین خواب‌هاست و این شب‌ها فرصتی برای بیدار شدن است، تصریح کرد: احیاء شب‌های قدر فرصتی برای بیدار شدن از خواب غفلت است و احیای شب‌های قدر بیداری جسم نیست بلکه بیداری دل است.

وی با بیان اینکه در طول سال شبی مهم‌تر و بزرگ‌تر از شب‌های قدر وجود ندارد، افزود: در شب قدر سرنوشت انسان رقم‌زده می‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه انسان باید در شب‌های قدر به خدا تقرب جوید، خاطرنشان کرد: یکی از برکات شب قدر نزدیک شدن به خداوند متعال است که هر چه انسان به خدا نزدیک‌تر شود، کمال او بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر بیشترین بهره را ببریم، گفت: در شب قدر باید از خداوند متعال یاری بخواهیم تا در راه خودسازی و بندگی، گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha