پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امام اول شیعیان در زمینه کمک به یتیمان و افراد بی‌سرپرست و فقرا به صورت مستقیم اقدام می‌کردند، همچنین آن امام بزرگوار از باب امر به معروف، دیگران را نیز به فقر زدایی و کمک به مستمندان و فقرا تشویق می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در سالروز شهادت حضرت علی (ع) در جمع مردم روزه دار استان قزوین، در مسجد محمد رسول الله(ص) گفت: امام اول شیعیان در زمینه کمک به یتیمان و افراد بی‌سرپرست و فقرا به صورت مستقیم اقدام می‌کردند، همچنین آن امام بزرگوار از باب امر به معروف، دیگران را نیز به فقر زدایی و کمک به مستمندان و فقرا تشویق می‌کردند.

 وی ادامه داد: مبارزه با ظالمان و مستکبرین و ضایع کنندگان حق مظلومان بخشی از عدالت است؛ حضرت علی(ع) دستورالعمل هایی برای عملکرد حکام صادر می‌کنند همچون نامه 53 نهج البلاغه که خطاب به مالک اشتر نوشته شده است و اگر در مواردی خلاف عدالت عمل می‌شد، امام علی(ع) کارگزاران را توبیخ می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: ناآشنایی جامعه ما به‌صورت کلی و مردان جامعه به‌خصوص با سیره و سبک زندگی و رفتاری بزرگان دینی همچون وجود حضرت علی (ع)  سبب شده تا نتوانند رابطه الگو گیری از آن‌ها را به‌صورت عینی و کاربردی دنبال کنند و راه علاج هم بازگشت به شیوه‌ای است که در آن شناخت ابعاد مختلف زندگی بزرگان برای همه افراد جامعه ممکن شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سبک زندگی امام علی(ع) همان سبک زندگی قرآنی و اسلامی است که باید شناخت و بر اساس آن زندگی کرد؛ زیرا آن حضرت(ع) در سایه تربیت پیامبر(ص) و قرآن بود و یکی از تبیین‌کنندگان و مفسران علمی و عملی قرآن بشمار می‌رود.

وی اظهار کرد: انس و ارتباط و پیوند حضرت علی(ع) با پیامبر(ص) موجب می‌شود تا در فرصت‌های مختلف، از علوم بی‌پایان رسول خدا بهره گیرد و پیامبر(ص) هم این جان خویش به تعبیر قرآن را عزیز و گرامی می‌داشت و به او عنایت ویژه داشت.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  هر فردی اگر بخواهد سبک زندگی قرآنی اسلامی داشته باشد، باید زندگی را از امیرمؤمنان علی(ع) بیاموزد وا ز نظر پیامبر(ص) هر کسی که شیعه امام علی(ع) شد و پا در جای پای ایشان گذاشت رستگار خواهد شد و وارد بهشت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha