جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام علی(ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اصرار حضرت علی به اجرای عدالت و مساوات در جامعه اسلامی زمینه شهادتش توسط خوارج را فراهم آورد و در بیست و یکم رمضان به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت سالگرد شهادت حضرت علی (ع) پیش از ظهر امروز مراسمی در حوزه علمیه استان کردستان با حضور اساتید و روحانیون برگزار گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان اظهار داشت: حضرت علی(ع) اسوه شجاعت، مظلومیت و عدالت در عصر خود و حتی این زمانه است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) سالهای بسیاری از عمرش در کنار رسول خدا (ص) برای گسترش و بسط اسلام تلاش کرد، گفت: امیرالمومنین(ع) مورد وثوق پیامبر خدا بودند و همین امر باعث شده بود که ایشان به یکی از مشاوران امین رسول خدا مبدل شوند.

 وی ادامه داد: امام علی(ع) بعد از وفات و رحلت رسول خدا (ص) به شدت تنها ماند و در این میان از سوی فرقه ها و گروه های آن زمان مورد ظلم بسیاری قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: حضرت علی(ع) چه قبل از خلافت و چه در زمان خلافتش بر مسلمین، هرگز چشم طمع به بیت المال و حکومت نداشت و همانند یک فرد عادی زندگی می کرد و تمام تلاش ایشان برقراری عدالت در بین مسلمین به ویژه کمک به قشر ضعیف جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) مورد کینه بسیاری از کوفیان و مکیان زمان خود بود، گفت: حضرت علی(ع) به خاطر اجرای عدالت و پیاده نمودن دستورات قرآن خدا، مجبور شد که دست بسیاری از چپاول گران بیت المال را قطع کند و همین امر باعث کینه ای شد که نهایتا به شهادت آن حضرت انجامید.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در علوم، سرآمد روزگار خود بودند، بیان داشت: حضرت علی به جز یک شخصیت سیاسی و اجتماعی، از نظر علمی سرآمد و یکی از نخبگان جامعه اسلامی بودند و قضاوت های ایشان در تاریخ بسیار مشهور و بی نظیر است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: اصرار حضرت علی(ع) به اجرای عدالت خدا و مساوات در جامعه اسلامی زمینه شهادتش توسط خوارج از دین خارج شده را فراهم آورد و سرانجام در سحرگاه روز 19 رمضان توسط ابن ملجم به ضرب شمشیر به شدت زخمی شد و بعد از سه روز تحمل درد، در بیست و یکم رمضان به شهادت رسیدند.

این استاد حوزه گفت: وجود حضرت علی(ع) برای بسیاری از سران بنی امیه قابل تحمل نبود و در زمان این حضرت توطئه های بسیاری برای بدنام کردن حضرت و خاندان ایشان صورت گرفت که هیچ کدام به نتیجه نرسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha