چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مستمندان

حوزه/ مردم نیکوکار یزد، خیّران و مسئولان یزدی در رمضان پارسال بیش از چهار میلیارد تومان در طرح های اطعام فقرا، اکرام ایتام، همیان مولا و مفتاح الجنه انفاق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، رمضان ماهی که سراسر مبارک و برکت نام گرفته است تا ما آن را برای خود با انفاق و اهدا به محرومترین اقشار جامعه، پربرکت و مبارک رقم بزنیم و با  نمی از این اقیانوس مبارک کام تشنه خود را سیراب کنیم.

مردم دارالعباده یزد که گوی سبقت را در همه طرح های نیکوکاری از دیگر استان های کشور ربوده اند؛ قلم و رسانه هم از انتشار این همه نیکوکاری قاصر است.

از گلریزان برای آزادی زندانیان در ماه رمضان و بخشودگی میلیاردها تومان از سوی شاکیان در طول ماههای گذشته گرفته تا وقف های میلیاردی در طول سال؛ از پرداخت زکات واجب و مستحبی کشاورزان، دامداران و سرمایه گذاران گرفته تا زکات فطره واجب و نیز کمک های نقدی در جشن نیکوکاری و عاطفه ها و صدقات الکترونیکی میلیاردی؛ همه و همه در ماه مبارک رمضان بار دیگر در اجرای طرح های اکرام ایتام، اطعام فقرا، مفتاح الجنه و همیان مولا و برپایی هر شب سفره افطار در تمام مساجد استان متجلی می شود.

این گزارش می افزاید: پویش‌های مردمی با مشارکت گروه‌های هنری و خیران برای رفع مشکلات درمانی، تأمین لوازم ضروری منزل نیازمندان و مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده و در هفته اطعام و اکرام نیازمندان که از دهم خرداد همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)تا 18 خرداد ادامه می یابد تعداد 100 پایگاه در سطح استان یزد برپا شده است.

رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد استان یزد در این باره اظهار کرده است: حامی یابی برای حمایت مالی و معنوی کودکان یتیم و فرزندان نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، دریافت نذورات و کمک‌های مردمی برای تهیه سبدهای غذایی برای نیازمندان و جمع‌آوری کفاره و زکات فطره در پایگاه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

مهدی نشاسته گرد افزود: کمیته امداد باهدف رفع نیاز مددجویان تحت حمایت زمینه حضور مسئولان و خیران در منازل آنان را در قالب طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان فراهم کرده است و سال گذشته یک میلیارد و 251 میلیون تومان با اجرای این طرح به جامعه هدف تحت حمایت کمک شد.

وی  با اشاره به فضیلت اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: سال 96، نیکوکاران استان یزد سه میلیارد تومان برای اطعام و افطار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند.

مسئول روابط عمومی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: 175 میلیون تومان نیز در سال گذشته در قالب همیان مولا از سوی نیکوکاران در ماه مبارک رمضان به مددجویان تحت حمایت کمک شد.

اکنون این سؤال مطرح است که آیا مجموعه مدیریت استان یزد با توجه به کمک های چند صد میلیاردی مردم نیکوکار استان، برنامه بلند مدتی برای ریشه کنی فقر از دیار دارالعباده دارند و چگونه از موازی کاری در این بخش پیشگیری می شود و یا برنامه ای برای شناسایی نیازمندان واقعی و افراد آبرومند دارای مناعت طبع وجود  دارد؟

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha