جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یمن

حوزه/ مهمترین نگرانی صهیونیست ها در جهان عرب ملت مقاوم یمن است؛ ملتی که با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در صف مقدم مبارزه با اسراییل هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت سه سال از جنگ متجاوزانه و ویرانگر عربستان سعودی و ائتلاف آمریکایی صهیونیستی علیه ملت یمن و محاصره همه جانبه و قحطی بی سابقه در یاین کشور مردان و زنان مقاوم یمنی نه تنها در برابر این ظلم کم سابقه در جهان معاصر کوتاه نیامدند بلکه همچنان در صف مقدم جهان عرب در حمایت از قبله اول مسلمین قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین هستند.

سابقه دشمنی رژیم غاصب قدس با ملت یمن

سابقه دشمنی رژیم غاصب قدس با ملت یمن به موقعیت استراتژیک منطقه باب المندب و منابع طبیعی نفت و گاز یمن از یک سو و استقامت و شجاعت مجاهدان یمنی در دفاع از آرمان مقدس آزادی قدس شریف از سوی دیگر باز می گردد.سابقه تاریخی دشمنی اسراییل با استقلال یمنی ها به دهه 60میلادی بر می گردد زمانی که اسراییل در جنگ داخلی ۱۹۶۲-۱۹۶۵با عربستان سعودی و اردن برای حفظ خاندان پادشاهی یمن در مقابل ملی گرایان یمنی اقدام کرده بود.کشورهای عربستان و اردن به همراه رژیم اسرائیل سعی داشتند در آن زمان، دولت آمریکا را از برقراری رابطه با جمال عبدالناصر منصرف کنند، کسی که بالاترین خطر را در آن زمان برای آل سعود داشت.

دشمنی این روزهای عربستان با یمن نیز از هم‌پیمانی با اسرائیل سود می‌برد. اسرائیل در دهه شصت میلادی تمام ابزارهای ممکن را برای ضربه زدن به جمال عبدالناصر به کار برد و کماکان نیز دولت‌های مرتجع(عربی) بهترین هم پیمان تل آویو محسوب می‌شوند.

اما یکی دیگر از دلایل دشمنی اسراییل با ملت مظلوم یمن و قدرت گرفتن انصار الله ­اهمیت تنگه باب المندب برای اسرائیل است که جایگاه ویژه­ این آبراه در ارتباط با بازارهای جهانی، با توجه به سهم  کثیر ترانزیت دریایی در اقتصاد این رژیم  است. بخش اعظم صادرات و واردات کالا در اسرائیل از طریق حمل و نقل دریایی انجام می­شود و قسمت زیادی از این ترانزیت دریایی نیز از طریق دریای سرخ و تنگه باب المندب صورت می­ گیرد. به همین دلیل امنیت این تنگه برای کشتی­های اسرائیلی بعدی حیاتی دارد.

این موقعیت تا آنجا برای این رژیم اهمیت دارد که  مسوولان صهیونیستی صراحتا اعلام کردند یک مشارکت راهبردی میان این رژیم و عربستان سعودی علیه مقاومت وجود دارد. و نشریه عبری "یدیعوت احرنوت" نیز ضمن آرزوی موفقیت برای عربستان، تاکید کرد که دخالت این کشور در یمن خبر خوشحال کننده ای برای اسرائیل بوده است.در واقع یکی دیگر از نگرانی های رژیم صهیونیستی از قدرت گرفتن انصارالله و استقلال یمنی ها ترس از سیطره انصار الله بر باب المندب به هدف انتقال سلاح به غزه است.

این نگرانی زمانی واقعی تر برای صهیونیست ها جلوه می کند که مردم یمن با وجود شرایط قحطی و محاصره همه جانبه بیش از سایر کشورهای عربی و ملت های عرب در صف مقدم مبارزه با اسراییل و حمایت از قبله اول مسلمین قدس شریف هستند.

 

 

با نگاه به راهپیمایی های میلیونی یمنی ها در روز جهانی قدس در طول سه سال جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی آمریکایی و صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن اهتمام جدی مجاهدان و زنان و مردان یمنی را بر آزادی قدس و ترس و وحشت صهیونیست ها و حامیانشان را از قدرت گرفتن انصار الله و استقلال یمن آزاد بسیار محسوس و قابل درک است.  

مردان و زنان یمنی نه تنها در روز جهانی قدس که در مناسبت های مختلف چون محکومیت یهودی‌سازی قدس و انتقال سفارت آمریکا به قدس تظاهرات گسترده انجام می دهند و مسوولان انصارالله اعلام می کنند ملت یمن آماده حمایت از ملت فلسطین حتی از طریق نبرد با اسراییلی ها است.

این دفاع غیورانه زمانی در جهان عرب جلوه عزتمندانه پیدا می کند  که شیوخ کاخ نشین خلیج فارس برای باقی ماندن در حکومت های تحمیلی خود بر ملت های مظلومشان دست همکاری و مودت و برادری با اسراییلی ها دراز می کنند و صریحا بر خلاف آیه شریف قرآن "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم"  عمل می کنند.

عربستان و اسراییل دشمنانی متحد علیه یمن

عربستان به عنوان دشمن درجه یک یمنی ها با اسراییل  از قبل به صورت محتاطانه از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تلاش‌های لابی‌گری هماهنگ و فعالیت‌های نظامی با هدف مهار نفوذ ایران در دریای سرخ با یکدیگر همکاری داشتند.در این مسابقه حاکمان کشورهای عربی برای برقرای روابط حسنه با اسراییل از یکدیگر سبقت می گیرند و دست دوستی و صلح با دشمنان جهان اسلام و ملت های عرب می دهند.

تا آنجا که  مهمترین گستاخی و جنایت اخیر عربستان سعودی و هم پیمانانش سکوت سعودی ها  در قبال اقدام دونالد تراپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل بود. و آشکار بود که اقدام ترامپ با چراغ سبز و موافقت سران حکومت سعودی صورت گرفته است.

درس ملت یمن به جهان عرب در حمایت از قدس شریف

شهروندان یمنی در بازار آشفته جهان اسلام و خون ریزی های بی سابقه و کشتار بی رحمانه مسلمین در سراسر عالم و با وجود شرایط دشواری که با آن دست و پنجه نرم می کنند همواره در تظاهرات های میلیونی خود از امت اسلام می خواهند تا به وظایفشان در قبال مساله اول جهان اسلام توجه کرده و اقدامات جدی برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نجات مقدسات اسلامی از یهودی سازی انجام داده و با  از بین بردن هویت اسلامی فلسطین مبارزه کنند.

 

مجاهدان یمنی خاری در گلوی صهیونیست ها

در فضای تبلیغاتی که جهان استکبار و در راس آن آمریکا برای حاکمان عرب مرتجع منطقه ترسیم نموده تا دشمنی خود را با اسراییل به سمت دشمنی مشترک با ایران هدایت کنند یمنی ها هوشمندانه با این توطئه مخالفت می کنند.و اعلام می کنند ترغیب اعراب به دشمنی با جمهوری اسلامی ایران توطئه مشترک آمریکا و اسراییل در منطقه است. و این ایده بیش از این که سعودی و عربی باشد، ایده صهیونیستی است.

مسوولان انصارالله اعتقاد دارند ، مردم یمن از جنگ خسته نمی‌شوند چون مردمی ذاتا شجاع و مقاوم هستند و به جنگ عادت دارند و در اثر تجاوز به یمن و به خاطر وجود فرهنگ صحیح جهادی، قبایل یمنی به کمیت و تعداد شهدایشان در مقابله با تجاوز سعودی‌ها افتخار می‌کنند.حماسه مردم یمن امروز در سکوت سازمان های بین المللی و نهاد های حقوق بشری بر همگان ثابت شده است.

 

ملت شریف یمن اعم از زن و مرد جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود در حمایت از قبله اول مسلمین قدس شریف می دانند و باور دارند جنگ تحمیلی و سختی و رنج امروزشان در محاصره ای سهمگین که به دست شیوخ ناجوان مرد رخ داده تاوان مواضع شرافتمندانه آنها و مسوولیت پذیری ارزشمندشان در قبال امت عربی و  اسلامی است مسوولیتی که حاکمان مرتجع عربی و خائن الحرمین به فراموشی سپردند.

وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha