پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتراض ترکیه به مهمانی کباب خوک پگیدا جلوی مسجد هلند هنگام افطار

حوزه/ یک وزیر ترک نسبت به اعطای مجوز به گروه ضداسلامی پگیدا، برای برگزاری میهمانی کباب خوک در مقابل مسجدی در روتردام هلند در زمان افطاری مسلمانان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، عمر سلیک، وزیر امور اروپایی ترکیه روز گذشته، از دولت هلند که خاطر اعطای مجوز به یک گروه ضد اسلامی برای خوردن گوشت خوک در مقابل مسجدی در روتردام در زمان افطار ماه مبارک رمضان به شدت انتقاد کرد.  

سازمان راست افراطی ضداسلامگرایی در غرب «پگیدا» قبلا در رسانه های اجتماعی اعلام کرده بودند که این هفته در شهرهای مختلف هلند از جمله روتردام، اوترخت، گوودا، لاهه و آرنهم، مسابقه بزرگ کباب گوشت خوک در مقابل مساجد و در ساعات روزه داری مسلمانان برگزار می کنند. در این میان شهرداری روتردام به پگیدا مجوز داده است.

در توییت سلیک آمده بود: در روز پنجشنبه در زمان افطار اعضای این گروه فاشیستی یک مهمانی کبابی در مقابل مسجد لاله لی روتردام برقرار کرده و گوشت خوک کباب می کنند.

سلیک گفت: این اقدام بی اخلاقانه ترین تلاش در تاریخ جرایم نفرت محور محسوب می شود.

وی افزود: دادن مجوز قانونی به چنین عمل غیراخلاقی، نبود اخلاقیات محسوب می شود. دیگر شهرداری ها در هلند به پگیدا مجوز کباب کردن گوشت خوک در جلوی مساجد در زمان افطار مسلمانان را نداده بودند. با این حال احمد ابوطالب شهردار روتردام که خودش اصلیت مراکشی نیز دارد تصور می کند که این عمل پگیدا غیرقانونی نیست! چه فاجعه ناگواری!

سلیک در ادامه گفت: مسلمانان و ترک تبارها در روتردام به دور مساجد گل می گذارند تا دیواری از عشق علیه بوی تند نفرت ایجاد کنند. مسلمانان درس انسانیت علیه این سیاست نفرت انگیز می دهند. بنابراین آن ها به همه یادآوری می کنند که باید به مراکز مذهبی، مساجد، کلیساها و کنیسه ها احترام گذاشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha