جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترویج افراط گرایی در مساجد جاکارتا، به مرز هشداردهنده ای رسید

حوزه/ در پی انتشار گزارشی از نفوذ افراط گرایی و رادیکالیسم در حداقل ۴۰ مسجد جاکارتا، مقامات دولتی این کشور به شورای رفاه مساجد در رابطه با ایجاد شیوه گزینشی بهتر در دعوت از واعظان دینی هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، مقامات دولتی جارکارتا، پایتخت اندونزی، شورای رفاه مساجد را به ایجاد شیوه گزینشی بهتر برای دعوت واعظان دینی برای مراسم مذهبی سوق داده و نسبت به افزایش افراط گرایی دینی و رادیکالیسم در مساجد این شهر هشدار دادند.

 هندرا هدایت رئیس اداره آموزش و پرورش روحانی، معنوی جاکارتا روز چهارشنبه در سالن شهرداری گفت: ما از مسئولین شورای رفاه مساجد می خواهیم واعظان و روحانیون دینی را که صلح و آرامش را ترویج می کنند برای وعظ دعوت نمایند تا فضای معنوی سالمی برقرار شود.

نگرانی ها زمانی آغاز شد که در گزارش اخیر منتشر شده شواهدی از نفوذ افراط گرایی حداقل در 40 مسجد شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی به چشم می خورد.

صندیقا اوندو معاون فرماندار اندونزی روز سه شنبه گفته بود که نام 40 مسجد مورد سئوال را در دست دارد. وی گفت که مقامات با بهبود وضعیت اقتصادی مردم در کشور می توانند مانع بروز افراط گرایی در مساجد شود.

این مقام اندونزیایی گفت: یکی از مشکلات اصلی که منجر به بروز رادیکالیسم می شود، بی عدالتی و فقدان درک متقابل مذهبی هستند. افراط گرایی نسل جوان تر را شستشوی مغزی داده و به آن ها میانبرهایی برای زندگی بهتر معرفی می کند. تنها راه آموزش جوانان و ایجاد فرصت هایی است که از طریق آن جوانان به موفقیت دست یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha