شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دومین شب قدر در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع)برگزار شد

حوزه/مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن شب ۲۳ ماه رمضان و آخرین شب قدر، تأکید کرد: آخرین شب قدر را قدر بدانیم چرا که شب قدر، شب قداست نفس و پاکی روح است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن شب 23 ماه رمضان و آخرین شب قدر، اظهار داشت: آخرین شب قدر را قدر بدانیم، چرا که شب قدر، شب قداست نفس و پاکی روح است.

وی با بيان اين‌كه «شب قدر شبى است که در آن قرآن بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نازل شده و فضیلت عبادت در این شب از تمام شب‌ها بیشتر است» گفت: شب قدر فرصتی برای شست‌وشوی آینه دل و خود سازی و جبران کوتاهی‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار داشت: ملائکه در شب قدر بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه پيامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: روزهاي ماه مبارک رمضان بهترين روزها و شب‌هايش بهترين شب‌هاست، تصریح کرد: در اين ميان شب‌هاي قدر از فضيلت بيشتري نسبت به ديگر ايام ماه مبارک رمضان برخوردار است.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در شب قدر است كه دروازه‌ای از زمين به آسمان گشوده مي‌شود و انسان به سادگی مي‌تواند از اين دروازه آسماني به سوي حيات مطلق و زندگي معنوي بالا رود.

وی با اشاره به خواندن ادعیه‌های مختلف در این ماه مبارک اظهار داشت: هنگام خواندن ادعیه ماه مبارک رمضان شایسته و بهتر است مفهوم آن‌ها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با در نظر گرفتن معانی و تکرار تلاوت این مجموعه‌ روشنی‌بخش، آموزه‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در آیند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه انجام اعمال خیر در این شب‌های پرفضیلت دارای ثواب کثیری است، افزود: باید حال و هوای معنوی شب‌های قدر در سایر ماه‌ها نیز در لحظه لحظه زندگی ما جاری باشد

وی خواستار حضور هرچه بیشتر جوانان در مراسم شب قدر شد و خاطرنشان کرد: انسان با بهره‌‌گیری صحیح از این شب‌های پرفضیلت می‌تواند به اندازه تمام عمر خود از این مجالس استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha