پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تغییر موضع گروه افراطی پاکستان

حوزه/ حافظ حسین احمد یکی از رهبران گروه افراطی ضد شیعی «سپاه صحابه» در سخنرانی خود در راهپیمایی یوم علی (ع) گفت: خلیفه چهارم حضرت علی (ع) داماد پیامبر اسلام (ص) است که از کودکی با پیامبر بود و در ۲۶ جنگ حضور داشت و همه به شجاعت آن حضرت واقفند پس دولت باید روز شهادت چنین شخصیت بزرگی را تعطیلی رسمی اعلام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از طرف گروه افراطی «سپاه صحابه پاکستان» روز شهادت امام علی (ع) برگزار شد، حافظ حسین احمد یکی از رهبران گروه افراطی ضد شیعی «سپاه صحابه» در سخنرانی خود در راهپیمایی یوم علی (ع) در جلوی دفتر مطبوعاتی لاهور گفت: خلیفه چهارم حضرت (ع) داماد پیامبر اسلام (ص) است که از کودکی با پیامبر بود و در 26 جنگ حضور داشت و همه به شجاعت آن حضرت واقفند پس دولت باید روز شهادت چنین شخصیت بزرگی را تعطیلی رسمی اعلام کند.

گفتنی است این گروه افراطی قبل از این چندین بار راهپیمایی و تظاهرات برای تعطیل رسمی به روز مرگ معاویه و یزید کردند اما موفق نشد و با این حیله جدید میخواهد کار ناموفق خودشان را تقویت داده و تکمیل کنند.

 

 آشنایی با گروه تکفیری «سپاه صحابه پاکستان»

قرن ها شیعیان و اهل تسنّن در شبه قارّه هند در کنار هم به عنوان برادران مسلمان مى زیستند، تا زمانى که وهّابیّون متعصّب به عنوان سپاه صحابه شروع به کشت و کشتار شیعیان کردند و با استفاده از ترورهاى بى رحمانه خون این گروه از مسلمین را اعمّ از زن و مرد و کودک به خاک ریختند، آنها نیز در بعضى از موارد به مقابله برخاستند و ناامنى محیط را فرا گرفت.

پیدایش و حرکت این گروه از دید خبرگزارى هاى جهان چنین است

این سپاه که ادّعا دارد پیرو دین پیامبر اسلام(صلى اللهعلیه وآله) بوده و از این رو خود را «سپاه صحابه» نامیده است، گروهى افراطى است و یکى از فرق اهل تسنّن را در بر مى گیرد.

این گروه در اوایل دهه 1980 توسّط یک روحانى سنّى به نام «مولانا حق نواز جهنگوى» تاسیس شد که مصادف با سال هاى اوّل انقلاب اسلامى در ایران بود و علّت پایه ریزى گروه صحابهاین بود که از تاثیرگذارى انقلاب اسلامى ایران بر مردم پاکستان جلوگیرى کند.

این گروه یکى از اهداف مهمّ خود را مبارزه با عزادارى امام حسین(علیه السلام) و در واقع تخطئه قیام آن حضرت مى دانستند و مجلّه «خلافت راشده» در طول سال هاى انتشار خود بارها این خواسته را مطرح کرده و از دولت پاکستان خواسته است تا ضمن برچیدن تمامى امام باره هاى شیعهو حسینیّه ها، از برگزارى مراسم عزادارى عاشورادر کلّیه مدارس و دانشگاه ها جلوگیرى به عمل بیاورد. البتّه این تقاضا هیچ گاه از طرف دولت پاکستان مورد قبول قرار نگرفته است.

یکى از علل اصلى تشکیل «سپاه صحابه» مبارزه با خطرات احتمالى شیعیان و ترس از رشد قدرت نظامى، سیاسى و مذهبى آنان در منطقه بوده است.

گروه «سپاه صحابه» علاوه بر حملات خود بر ضدّ شیعیان، ایرانیان مقیم پاکستان را مورد هدف تهاجمى خود قرار دادند، به این بهانه که ایشان از ناحیه حکومت شیعى در ایران مورد حمایت قرار مى گیرند و باید از میان برداشته شوند.

گروه «سپاه صحابه» مى خواهند که پاکستان به طور رسمى به عنوان سرزمینى سنّى نشین معرّفى شود. قلعه هاى نظامى و سنگرهاى این گروه بیشتر در نواحى جنوبى پاکستان در منطقه مرکزى و پرجمعیّت «پنجاب» و مرزهاى کراچى واقع شده و تعداد دفاتر و مراکز فعّالیّت این گروه به 500 مرکز بالغ مى شود و در هر بخش از استان پنجاب شاخه اى از این گروه وجود دارد و حدود صد هزار نفر در عضویّت این گروه ثبت نام کرده اند و در کشورهاى خارجى نیز مراکزى براى فعّالیّت خود دایر کرده اند کشورهایى چون: امارات متّحده عربى، عربستان سعودى، بنگلادش، کانادا و... .بسیارى از حوزه هاى علمیّه و مدارس در ایالت پنجاب توسّط این گروه اداره مى شود و گزارش شده است که بسیارى از مدرسه هاى سنّى در خارج از کشور پاکستان، تحت نظارت معلّمان و نیروهاى «سپاه صحابه» اداره مى شوند و افراد خود را براى ترور مخالفان آموزش مى دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha