شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: همانا اگر تمام عالم مشروعیت پایتختی قدس را برای رژیم غاصب صهیونیستی قبول کنند، ما مسلمانان و امت اسلامی ذره ای اعتبار و ارزشی برای آنها قائل نیستیم و قبول نخواهیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در خطبه های نمازجمعه امروز حرم مطهر حضرت زینب(س) پیرامون روز قدس، گفت: امام خمینی(ره) روز قدس را روز جهانی قدس را برای دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد.

وی ادامه داد: قدس آیه ای از قرآن است و در وسط قرآن آمده که آغازگر سوره اسراء است (سبحان الذی اسری بعبده فی المسجد الحرام الی مسجد الاقصی ) و خدای سبحان  مسجد الاقصی را قدس نامید که هشدار دهد به امت اسلامی و کل جهانیان که آنجا مکان مقدسی است و امام خمینی(ره) شش ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور داد که  سفارت اسرائیل را اخراج و تبدیل به سفارت فلسطین کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین اشکذری تصریح کرد: ریشه این عمل یک ریشه معنوی بوده و امام(ره) کار بدون حکمت و عقل و تقوی انجام نمی دادند و این کار امام(ره) ریشه در این حدیث شریف از پیامبر اکرم (ص) دارد که می فرماید : (ملائکه و فرشتگان در خانه ای که سگ و یا عکس سگ باشد، وارد نمی شوند ) که این ظاهر حدیث است ولی باطن آن خصلت حیوانی وصفت نجاست و رفتار وحشیانه است و تمامی این خصلت و ویژگی ها در اسرائیل دیده می شود.

 نجس ترین چیز در عالم اسرائیل است

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشاره کرد: هیچ راه حلی برای بعضی مشکلات بین کشور های اسلامی و جهانی نیست و دلیل آن تعامل و ارتباط آنها با اسرائیل است.

وی تصریح کرد: اگر نبودند مومنان مقاوم و شجاع آرزوهای صهیونیست ها در  فلسطین به وقوع می پیوست ولی از ترس مقاومان و مجاهدان فلسطینی خواب هایشان پریشان شد و امام خامنه ای(حفظه الله) فرمودند: می بینیم و می بینید روزی که در قدس نماز جماعت می خوانید.

نماینده ولی فقیه به سخن امام علی (ع) اشاره کرد که می فرمایند:کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا و گفت: پس اگر می خواهیم که به وصیت امام علی(ع) عمل کنیم، باید دشمن استکبار و اسرائیل باشیم و کمک و یار مردم مظلوم سوریه، فلسطین، یمن، عراق و هرکجا که مظلومی باشد یاورش باشیم.

وی افزود: اگر تمام عالم مشروعیت پایتختی قدس را برای رژیم غاصب صهیونیستی قبول کنند، ما مسلمانان و امت اسلامی ذره ای اعتبار و ارزشی برای آنها قائل نیستیم و قبول نخواهیم کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha