جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ خالد النعمانی خطیب جمعه نجف اشرف

حوزه/ شیخ خالد نعمانی امام جمعه موقت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه نجف گفت: ما معتقدیم که دولت عراق و ترکیه مسئولیت بزرگی در خصوص بحران آب دارند، لذا از دولت عراق می خواهیم که از طریق ساختن سد ها، از آب بیشتری استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد نعمانی امام جمعه موقت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه نجف گفت: ما معتقدیم که دولت عراق و ترکیه مسئولیت بزرگی در خصوص بحران آب دارند، لذا از دولت عراق می خواهیم از طریق ساختن سد ها، از آب بیشتری استفاده کند.

شیخ نعمانی در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: تظاهرات روز جهانی قدس در مسیر و راه صحیح است و قبل از اینکه دفاع از گروه یا قومیت یا سرزمین خاصی باشد، دفاع از اسلام و مسلمین و دفاع از مقدسات اسلامی ماست.

وی با بیان اینکه اسرائیل در مسئله داعش نقش داشته و از فتنه تجزیه عراق حمایت کرده است، گفت: امروز زمانی که اظهارات وزیر دفاع رژیم اسرائیل را در خصوص خطر شیعه می شنویم، می فهمیم  که یهودی ها تا چه اندازه از نام شیعه و روز جهانی قدس می ترسند، این در حالی است که اسرائیل می گوید که حکام عرب و وهابیت از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

امام جمعه نجف اشرف انفجار شهر الصدر بغداد که منجر به قربانی شدن حدود صد نفر شد را محکوم کرد و از دولت عراق خواست تدابیر لازم را برای تحقیق پیرامون دلیل وقوع این جنایت و نابودی آن اتخاذ کند.

شیخ نعمانی در خطبه دینی شهادت حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام) را تسلیت گفت و از برگزار موفقیت آمیز عزاداری و زیارت میلیون حرم امام علی(ع) تشکر و قدر دانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha