جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی

حوزه/ مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره)، فردا یکشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۱:۳۰ از مقابل سازمان سمت در تهران تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی از اساتید حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت)، فردا یکشنبه 20 خردادماه، ساعت 11:30 از مقابل سازمان (سمت) به نشانی تهران، بزرگراه جلال آل احمد، غرب پل یادگار امام (ره) برگزار می‌شود.

پیکر عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ساعت 17 همان‌روز در شهر قم از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» در ساعات پایانی روز گذشته(جمعه 17 خردادماه) در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و به دلیل عارضه قلبی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

او در سال ۱۳۱۲ (۱۹۳۳ میلادی) در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد و پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت 5 سال دروس دینی را تا اواخر سطح 2 فرا گرفت.

وی سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کبزرگانی همچون امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد.

مرحوم احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ است.

وی از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت.

او بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت.

مرحوم استاد احمدی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود.

 از جمله آثار او، می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»(تألیف)، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»(تألیف)، «نقد تفکر فلسفی غرب»(ترجمه)، «تأملات در فلسفه اولی»(ترجمه) و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق»(ترجمه) اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha