پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاندار قزوین

حوزه/ استاندار قزوین گفت: حوزه‌های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه ممتاز و خطیری به عهده داشته، چرا که حوزه‌های علمیه چشم و چراغ این نظام محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهندس عبدالحمید زاهدی امروزدر بازدید از مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین، گفت: امروزه دشمن در تلاش است با استفاده از نفوذ و جنگ نرم به کشور تجاوز کند که می‌طلبد طلاب و روحانیت حافظ آرمان‌های انقلاب بوده و نقش بی‌بدیلی را ایفا نمایند.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه باید با تلاش، پشتکار و برنامه‌ریزی دقیق در امور درسی خود فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: روحانیون و طلاب با جان بر کف گرفتن، اعلامیه‌های امام راحل(ره) را در سطح کشور پخش می‌کردند، نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود، طلاب و روحانیون بازوان امام(ره) در به ثمر نشستن انقلاب نقش اثرگذاری داستند..

در خصوص تدفین شهید گمنام مسله حل شدنی است

  استاندار قزوین در خصوص مسائل به و جود آمده بین حوزه علمیه قزوین و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص تدفین شهید گمنام در یکی از مدارس علمیه قزوین، بیان کرد: یکی از قوانین محکم و برگشت ناپذیردر کشور، همین اداره میراث فرهنگی و گردشگری بوده که در خصوص این موضوع که مطالبه جدی طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین است، باید کارها وبرنامه های این مسئله را به اداره کل میراث فرهنگی واگذار نمود و بنده هم به صورت جدی پیگر خواهم بود.

 مهندس زاهدی در خصوص گلایه مدیر حوزه علمیه استان قزوین در خصوص نامشخص بودن مالک این ساختمان، گفت: باید به امضا کنندگان این نامه احترام گذاشت، ولی متاسفانه این مسئله از مجاری قانونی دنبال نشده بود، ولی بنده به در این خصوص جلساتی را با حضور نماینده اداره کل ارشاد اسلامی برگزار و وضعیت این ساختمان  را نیز مشخص خواهم نمود.

دولت در امور وقف دخالت نمی کند

 استاندار قزوین در خصوص نامشخص بودن برخی اماکن و زمین های اوقافی که متعلق به حوزه علمیه قزوین است، بیان کرد: به دلیل برخی موضوعات فقهی و حقوقی، معمولا دولت در این زمینه دخالتی نکرده و امورات مربوطه را به اداره کل اوقاف وامور خیریه واگذار می نماید، ولی در این خصوص به مدیر کل اوقاف وامور خیریه نیز در این خصوص دستور پیگری نیز خواهم داد.

مشکلات مسکن طلاب برطرف شود

 مهندس زاهدی در خصوص مسائل به وجود آمده در مسکن طلاب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: افرادی نیز به بنده در این خصوص مراجعه نموده اند، ولی بازهم نیاز به بررسی بوده و باید مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین واداره کل اوقاف استان در این خصوص به صورت جدی پیگر این مسئله باشند و نتیجه آن را به بنده اطلاع دهند.

 استاندار قزوین گفت: حوزه‌های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ممتاز و خطیری بر عهده داشته، چرا که  حوزه‌های علمیه چشم و چراغ این نظام محسوب می‌شوند.

استاندار قزوین همچنین از حضور بی نظیر وباشکوه مردم استان قزوین در راهپیمایی روز قدس قدردانی نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha