شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فولادگر

حوزه/ فولادگر در تشریح اقدامات و برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: طرح های مختلفی در دست اقدام است، ولی یکی از طرح هایی که حتما باید در امسال مورد بررسی و حصول نتیجه برسد، بحث بانکداری اسلامی و بدون ربا است که همه موارد و بندهای آن در زمینه اصلاح ساختار بانکی کشور تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حمیدرضافولادگر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اقدامات اخیر آمریکا نوعی نفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است تا عمر آن را چند صباحی بیشتر کند، اما امروز جبهه مقاومت در منطقه قوی‌تر شده است.

وی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی فراگیر شده است و نهضت‌های اسلامی از آن حمایت می کنند، افزود: ملت‌های مسلمان حامی انقلاب اسلامی هستند و امروز رژیم صهیونیستی زوال و نابودی خود را می‌بیند، راهپیمایی روز قدس یکی از آن موضوعاتی است که همه جریان‌های سیاسی در آن وحدت رویه دارند و موجب انسجام بیشتر مردم ما می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید از مردم تشکر کرد که با زبان روزه و همه مشکلاتی که هست اما باشکوه تمام در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، از شورای هماهنگی تبلیغات خواست تا یک ارزیابی نسبت به سال گذشته انجام دهد و مشخص شود که نقاط ضعف و قوت راهپیمایی روز گذشته چه بوده است.

وی در تشریح اقدامات و  برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: طرح های مختلفی در دست اقدام است، ولی یکی از طرح هایی که حتما باید در امسال مورد بررسی و حصول نتیجه برسد، بحث بانکداری اسلامی و بدون ربا است  که همه موارد  و بندهای آن در زمینه اصلاح ساختار بانکی کشور تهیه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:  معتقدم که در صنعت خودروسازی باید سیاست های ما بینا بین باشد، به نحوی که  که هیچ گاه بالس نرم زیر سر  صنعت خودرو سازی  کشور  برای بدون رقیب بودن نذاریم و از طرفی هم با شیب تند، کاهش تعرف های واردات خودرو را اقدام نکنیم .

فولادگر ابراز کرد: همواره قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش  در امر قیمت گذاری خودور مهم بوده است،  من معتقدم صنعت خودرو سازی ما همچنان نیازمند حمایت دولت است.

وی در توضیح اینکه آیا کشورهای اروپایی در امر اعمال تحریم ها با ایران خواهند بود یا نه، اذعان کرد: بازار خودروسازی ایران یکی از عرصه هایی است  که کشورهایی اروپایی به آن نفوذ کرده اند ولی قطع به یقین بدانید اروپا بازار ایران را هیچگاه به بازارهای آمریکا ترجیح نمی دهد و ما را تنها خواهد گذاشت.

نماینده  مردم اصفهان در مجلس ابراز کرد: مذاکرات دیپلماسی ما با اتحادیه اروپا باید هرچه سریعتر در سطح وزرا و سران پیگیری شود، پیشنهاد می شود که طرح تحریم شکنی که اتحادیه اروپا در قبال کوبا زمانی انجام داد را در رابطه با ایران اجرا کند و این کار شدنی است.

وی افزود: شنیده شده است که آمریکا شرکت هایی را تحریم می کند که قراردادهایی  در زمینه انتقال تکنولوژی با ایران دارند، بنابراین تحریم های امریکا علیه ایران جهت دار و ضد تولیدملی است.

فولادگر تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه هواپیمای مسافربری، شرکت بوئینگ و ایرباس را تحریم کرده است،  ولی شرکت هواپیمایی ATR  که امکان ساخت آن را در داخل  کشور داریم را تحریم نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از قانون بهبود کسب و کار  دو دولت یازدهم اجرا نشده است، دولت در حال بررسی چرایی پایین بودن رنکینگ ایران در بین 193 کشور جهان است

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس ادامه داد: نقدینگی کشور از سال 92 در طول سه سال  سه برابر شده است.

وی اشاره ای به بحث مشکل آب در استان اصفهان کرد و توضیح داد: بزرگترین مشکل آب استان این است که موضوع آب سیاسی و جناحی شده است. به عنوان نماینده مردم اصفهان با همه دولت ها کارکرده ایم، همه دولت ها به اصفهان در بحث آب ضربه زده اند.

فولادگر در ادامه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اختلافات شورای شهر و برخی از علما گفت:  آنچه  که ما شاهدیم  در سطح مدیریت شهری این است که  پروژه های عمرانی  و شهری  در سطح شهر روندش کند شده است.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس عنوان کرد: توصیه می کنم که مدیریت شهری از همه سلایق استفاده کند، همچنین در مسائل فرهنگی  نسبت به امور ارزشی و دینی بیشتر اهتمام داشته باشند، دغدغه همه  عالمان دینی  و امام جمعه موقت اصفهان، فرهنگ دینی است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha