جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباس رضایی

حوزه/ حجت الاسلام رضایی از برگزاری دوره مهارت های تبلیغی طلاب در سه نقطه استان کرمان خبر داد و گفت: این دوره‎ها در سه شهرستان شهداد، بافت و جیرفت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از برگزاری دوره مهارت های تبلیغی برای طلاب در سه نقطه استان خبر داد و گفت: معاونت تبلیغ حوزه های علمیه هرسال برای مبلغین هجرت، مبلغین مدارس، طلاب و رابطین فرهنگی دورههای مهارت تبلیغی برگزار کند و معاونت تبلیغ استان کرمان نیز این برنامه را به طور منظم در دستور کار دارد و با شروع سال ۹۷ برنامهریزیهای لازم برای برگزاری این دورهها صورت گرفت، لذا تا الان تصمیم بر برگزاری دوره مهارت تبلیغی در سه شهرستان شهداد، بافت و جیرفت گرفته شده است.

وی افزود: در سال گذشته کارگاه مهارت‏های تبلیغی ویژه طلاب مدارس در تیر ماه به طور متمرکز در شهر کرمان به مدت یک هفته برگزار گردید که طلاب از شهرستانهای مختلف استان برای حضور در این کارگاه حضور یافتند. اما امسال با برنامهریزیهای انجام شده و برای جلوگیری از هزینه کرد اضافی و استفاده بهتر از تعطیلی تابستان تصمیم به برگزاری این کارگاهها در مدارس شهرستانها گرفته شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: از حدود یک ماه قبل به تمامی مدارس استان برای برگزاری دوره برای طلاب همان مدرسه با استفاده از اساتید مدرسه اطلاع رسانی شد که در این میان سه مدرسه  علی بن ابی طالب(ع) شهداد، امام حسین(ع) بافت و سفیران هدایت امام باقر(ع) جیرفت اعلام آمادگی کردند.

وی در رابطه با تاریخ شروع و مدت زمان برگزاری دورهها در هر مدرسه گفت: طبق برنامهریزی صورت گرفته، بنا بر این شد در شهرستان شهداد از تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه به مدت سی روز، در شهرستان بافت از تاریخ نهم تیرماه به مدت سی روز و در شهرستان جیرفت از تاریخ شانزدهم تیرماه و به مدت چهل و پنج روز کارگاه مهارت تبلیغی برگزار گردد.

حجت الاسلام رضایی گفت: فن رسا، کلاس داری تبلیغی، فن خطابه، روش بیان احکام و شیوههای جذب جوانان مواد درسی این کارگاهها را تشکیل میدهند و در کنار این معاونت تبلیغ از لحاظ محتوایی، تهیه جزوه و کتب مورد نیاز، کارگاهها را پشتیبانی میکند.

وی برگزاری دورههای بصیرت افزایی در خلال این کارگاهها را از دیگر برنامهها اعلام کرد و بیان داشت: برای استفاده مطلوب از دورههای تبلیغی، با همکاری دفتر سیاسی اجتماعی حوزههای علمیه برگزاری دورههای بصیرت افزایی و تحلیل سیاسی با استفاده از اساتید اعزامی از قم در خلال کارگاهها برنامه ریزی شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان افزود: همچنین امسال و به طور آزمایشی در شهداد دوره آموزش تبلیغ مجازی را پیش بینی کردهایم که برای طلاب شرکت کننده در کارگاه مهارت تبلیغی به مدت دو روز برگزار میشود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، تصمیم به برگزاری این دوره برای تمام استان کرمان را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha