پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پورمحمدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم اهتمام به زکات در جامعه گفت: متاسفانه در سال های اخیر، واجب زکات مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته و این در شان نظام اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه شورای زکات مراغه بر ضرورت تبلیغ و گسترش فرهنگ زکات تاکید کرد و اظهار داشت: در گذشته حتی در روستاها اهتمام بیشتری به پرداخت زکات به ویژه در محصولات کشاورزی و زکات های مستحبی می شد.

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان مراغه در سال گذشته عنوان کرد: زکات های جمع آوری شده در شهرها، هیجگاه در شان ملت و نظام اسلامی نبوده و مردم و مسئولان باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین(ع) و قرآن کریم در خصوص زکات گفت: آحاد جامعه، زکات های مستحبی را در کنار واجبات مورد توجه بیشتری قرار دهند، زیرا که زکات در راه حمایت از محرومان هزینه می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۱۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.

اکبر ابراهیمی افزود: از این میزان ۹میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در زمینه کمک به محرومان و مددجویان نیازمند و سه میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال نیز در زمینه کارهای عمرانی و کمک به مسکن محرومان و امور معیشتی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز جمع آوری ۱۷.۵ میلیارد ریال زکات از جمله ۶.۵میلیارد ریال زکات فطریه توسط مردم خیراندیش این شهرستان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مهری رئیس اداره زکات مراغه نیز با اشاره به این که این شهرستان در زمینه جمع آوری زکات مستحبی از ظرفیت های مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: امسال نیز برای جمع آوری زکات فطریه صندوق های سیار در مساجد شهری و روستایی مستقر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha