پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ایجاد شبکه های اجتماعی بر مبنای فطرت الهی نیاز جامعه دینی است و امروز باید در فضای مجازی با قدرت تفکر و شناسایی توان دشمن به دنبال نهادینه کردن آرمان های انقلاب باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی در نشست "فضای مجازی و آسیب های آن" که در سالن اجتماعات مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: بهره گیری از فضای مجازی در راستای ترویج ارزش های الهی ضروری است، چرا که تسلط بر محیط مجازی قدرت مدیریت و کنترل را برای ارائه محتوا تقویت می کند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: ما باید ظرفیت های فیزیکی و مجازی خود را بشناسیم و تفاوت های آن ها را نیز درک کنیم، برای مثال ارتباطات در فضای فیزیکی حضوری است، ولی در فضای مجازی از هر نقطه می توانید محتوا را وارد فضای مجازی کنید.

وی اظهار کرد: فضای مجازی در واقع محیطی است مشتمل بر شبکه‌ای از رایانه‌ها، رسانه‌های ارتباطی و کاربران که لحظه به لحظه به تبادل داده‌ها و اطلاعات پرداخته و انسان‌ها در آن به کار، تأمین نیازها و پرداختن به علاقه ها می‌پردازند و ‌این فضا باعث کوتاه شدن فاصله‌ها می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ایجاد شبکه های اجتماعی بر مبنای فطرت الهی نیاز جامعه دینی است و امروز باید در فضای مجازی با قدرت تفکر و شناسایی توان دشمن به دنبال نهادینه کردن آرمان های انقلاب باشیم.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در مسیر تبلیغ دین نباید از ملامت، سرزنش و اقدامات نادرست دیگران ترس و هراسی داشته باشیم، چرا که ما به وعده و یاری خداوند متعال ایمان داریم.

وی اظهار کرد: امروز باید بصیرت داشته باشیم و پای رهبری و انقلاب بایستیم؛ بصیرت مهم‌ترین خصلت هر انسان است و اگر مردم زمان صدر اسلام بصیرت داشتند، هیچ زمانی امام حسین(ع) و امام علی(ع) را تنها نمی‌گذاشتند و در پی بی‌بصیرتی بلاهای زیادی بر سرشان آمد.

حجت الاسلام محبی، انقلابی گری را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: اینکه امام خامنه‌ای روی انقلاب‌گری تأکید دارند، به این دلیل است که اگر انقلابی نباشیم، تمام فکر خود را باید معطوف به دنیا، مقام و ... خود کنیم و اثری از انقلاب باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha