جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر فرید ایساک در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران

حوزه/ دکتر فرید ایساک در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی با نشست های علمی می تواند سبب انسجام روزافزون جوامع مسلمان شود.

به گزارش شرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به آفریقای جنوبی با دکتر فرید ایساک قرآن پژوه و مبارز برجسته ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مختاری به معرفی و فلسفه تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ماموریت ها و اهداف آن پرداخت و گزارشی در خصوص فعالیت های دانشگاه در عرصه بین المللی ارائه کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یکی از دانشگاه های حاکمیتی ایران است که دانش آموختگان آن مبلغین وحدت و تقریب در کشورهای خودشان هستند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش فعالیت های مشترک بین المللی با دانشگاه های مختلف جهان را از اولویت های این نهاد علمی دانست.

دکتر ایساک نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری های مشترک، از وجود دانشگاه مذاهب اسلامی که می تواند در جهت گسترش همگرایی مذهبی موثر باشد قدردانی و ابراز خرسندی کرد.

نویسنده کتاب "قرآن، آزادی و پلورالیسم؛ یک چشم انداز اسلامی همبستگی بین مذهبی علیه بیداد" ابراز امیدواری کرد برنامه های علمی مشترک اندیشمندان کشورهای مختلف با دانشگاه مذاهب اسلامی سبب انسجام روزافزون جوامع مسلمان بشود.

در پایان این دیدار لوح و تندیس یادبود دانشگاه مذاهب اسلامی توسط رئیس دانشگاه مذاهب به پروفسور ایساک اهدا شد.

 گفتنی است دكتر فرید ایساك مبارز برجسته ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی است كه در عرصه قرآن ‏پژوهی به تحقیقات دامنه‏ داری پرداخته، ایساك تحصیلات آكادمیك خود را از یك مركز علمی پاكستان كه به نام جمعیت علمیه اسلامیه در كراچی فعالیت داشت شروع كرد و پس از فراغت از تحصیل در رشته فقه و الهیات اسلامی به علوم قرآن علاقه‏مند شده و موفق شد با درجه فوق لیسانس از جمعیت ابوبكر همان شهر، راهی دانشگاه بیرمنگام در انگلستان شود و دكتری خود را در زمینه هرمنوتیك قرآنی از این دانشگاه اخذ نماید. در سال ۱۹۹۴ او به عنوان پژوهشگر هرمنوتیك كتاب مقدس، در یكی از موسسات تحقیقاتی فرانكفورت مشغول به کار شد.

انتشارات وان وردآكسفورد از فاصله سال‏های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ اقدام به طبع كتب این محقق كرده كه عبارت‏اند از: قرآن، آزادی وپلورالیسم؛ یك چشم‏انداز اسلامی همبستگی بین مذهبی علیه بیداد؛ « در مسیر مسلمان شدن: یافتن یك معبر مذهبی به جهان امروز»؛ مقدمه كوتاهی به قرآن؛ «اما موسی به سوی فرعون رفت» و «مبارزه». فرید ایساك علاوه بر آثار مذكور، مقالات متععدی پیرامون موضوعات اسلامی،سیاسی و اجتماعی نیز به رشته تحریر درآورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha