جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم شام افطاری «وحدت برای مسلمانان شیعه و سنی» در نیودهلی برگزار شد

حوزه/ نشست افطاری «وحدت و همبستگی برای مسلمانان و شیعه و سنی» در حالی در شهر دهلی نو، پایتخت هندوستان برگزار می شد که اخیرا یک گروه افراطی اهل تسنن در این کشور، با ارائه فتوایی، خوردن و آشامیدن اهل تسنن در کنار شیعیان را حرام اعلام کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، مسلمانان شیعه و اهل تسنن در شهر نیودهلی، پایتخت هندوستان، در مراسم شام افطاری «وحدت و همبستگی برای مسلمانان شیعه و سنی» شرکت کردند.

این گردهمایی شام افطاری که توسط صدای مترقی در میان شیعه و سنی در حالی برگزار شد که اخیرا یک گروه افراط گرای اهل تسنن با نام «دارالعلوم دیوبند» در این کشور، با ارائه فتوایی، خوردن و آشامیدن سنی ها در کنار شیعیان را حرام اعلام کرده است.

رعنا صفوی تاریخ شناس هندی که در این افطار میان ادیانی شرکت کرده گفت: اکنون زمان آن رسیده که تفرقه ها را کنار بگذاریم.

غضنفر عباس یک روزنامه نگار شرکت کننده گفت:  ایده اولیه ما این بود که یک افطار دسته جمعی برای اصحاب رسانه برگزار کنیم، اما پس از اینکه این به اصطلاح «فتوای» کذایی منتشر شد تصمیم گرفتیم در برنامه تغییراتی ایجاد کنیم و نشان دهیم که هیچ مانع و سدی میان شاخه های مختلف اسلام وجود ندارد.

وی در ادامه سخنانش افزود: این رویدادها در زمانه کنونی بسیار مهم هستند، زیرا به دلیل کمبود آموزش و ارتباطات ضعیفی که وجود دارد، تعصبات زیادی در جامعه به وجود آمده و هدف ما این است که با افطار همبستگی، پل ارتباطی میان مسلمانان ایجاد کنیم.

صفوی در ادامه گفت: در این رویداد دیده می شود که شیعیان و اهل تسنن با همدیگر نماز می خوانند. جالب اینجاست که این مراسم در نزدیکی مسجد جامع برگزار می شد که در آنجا در دوران مغول مراسم محرم برپا بود و امپراطور مسلمان مغول همراه با دیگران در این مراسم حضور داشت. جای بهتری نبود که چنین مراسمی را برپا کنیم.

صفوی ضمن محکوم کردن این فتوا، آن را بی فایده توصیف کرده و اعلام کرد که هیچ کس به این فتوا عمل نمی کند.

نماز جماعت توسط جهان اصغر مولوی یکی از روحانیون شیعه برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha