پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ طلبه برای سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان پذیرفته می‌شوند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید 700 طلبه جدید خواهر و برادر در مدارس علمیه این استان پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی حوزه علمیه استان افزود: داوطلبان پس از موفقیت در این آزمون، در مصاحبه حضوری نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه مدارس علمیه  استان در تمام سطوح، طلبه فعال و با استعداد پذیرش می‌کنند، به رویکرد سال جدید حوزه اشاره کرد و گفت: کیفی پذیری با جذب نخبگان و استعدادهای علمی جهت سرمایه‌گذاری در سطوح عالی و دروس تخصصی مهم‌ترین رویکرد حوزه علمیه خراسان شمالی در سال جدید است.

وی، با تأکید بر اینکه طلاب جدیدالورود باید در مرحله اول باید با سبک و روش حوزه علمیه آشنا شوند و ویژگی‌های یک طلبه را بدانند، اظهار داشت: امروز ورود در حوزه علميه و تحصيل در حوزه و متخصص دين شدن از نيازهاي بسيار جدي جامعه اسلامي است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کیفیت اولویت اصلی در پذیرش ورود به حوزه علمیه است، تصریح کرد: عمده هدف ما در حوزه علمیه بر این است که پذیرش کیفی بوده و فرایند جذب به مرور به سمت نخبه گزینی و بومی گزینی سوق پیدا کند.

وی بیان داشت:  شرایط عمومی در هر دو دوره شامل صلاحیت اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی و التزام به ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت در نظام جمهوری اسلامی و برخورداری از سلامت جسمی و روحی و موفقیت در آزمون و نداشتن منع نظام وظیفه است.

حجت‌الاسلام سعادتی در مورد جایگاه روحانیت در جامعه گفت: روحانیت شیعه در مقطع حساس و خطیری قرارگرفته است و  در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: وضعیت امروز جهان اسلام و تشنگی بشریت نسبت به دین، معارف دینی و مسائل فطری و وجدانی شرایطی را به وجود آورده که روحانیت باید پاسخگوی نیازهای پیچیده و فراگیر زمان باشند.
مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: چنین رسالتی در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب مکتب تشیع حساسیت بیشتری دارد افرادی که به دنبال تحصیل در حوزه هستند، باید خدمت محض به نظام را در نظر گرفته و به شرایط واقف باشند چرا که روحانیت همواره زیر ذره‌بین جامعه است.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha