جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت: شکل گیری هویت دینی شبکه ایمانی را در جهان ایجاد می کند که اگر این شبکه ایجاد شود چند واژه را می توان دریافت که به وسیله آن می شود به مصاف حقوق بشر آمریکایی رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین قنبری در نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که عصر دوشنبه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر هدف از انقلاب ایجاد تمدن اسلامی باشد این تمدن اسلامی هراسی را در نگاه برخی بوجود آورده است.

وی گفت: اولین هویت دینی در جهان اسلام هویت واپس گرا است که این جریان تحجری را در دنیای اسلام و جریانی افراط گرایی دینی را ایجاد می کند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی به جریان نو گرا اشاره کرد و تصریح کرد: در جهان عرب، ترکیه و ایران و برخی نقاط این جریان وجود دارد که تحت روشنفکری دینی مطرح است و نگاه آن ها به حقوق بشر قبول صد درصدی آنچه حقوق بشر آمریکایی ها می خواهند است.

وی گفت: جریان دیگر جریان پسا گرا است که از آن می توان به نگاه انتقادی به دین، آزادی بیان و آزادی پوشش و حجاب اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری عنوان کرد: دوره ای است بعد از پسا گرایی و هویتی که این جریان پیدا کرده با استفاده از وسایل ارتباط جمعی است که هویت دینی و مجازی را شکل داده و در قشر جوان این هویت بسیار خود را نشان می دهد و یک سست عنصری نصیب کاربران می کند که هویت اصیل دینی خود را از دست می دهند.

وی با تأکید بر هویت اصیل اسلامی که مقام معظم رهبری در نامه  خود به جوانان اروپا به آن اشاره کردند، افزود: این هویت اصیل کرامت انسان را بر اساس جایگاه انسان در عالم هستی مطرح می کند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی  توضیح داد: فهم دین بر اساس ابزار عقل صورت می گیرد و نطق خواهی از قرآن به طریق اجتهاد پویا برای پاسخگویی به مسائل روز که یکی از آن مسائل حقوق بشر است باید صورت بگیرد.

وی گفت: شکل گیری هویت دینی شبکه ایمانی را در جهان ایجاد می کند که اگر این شبکه ایجاد شود، چند واژه را می توان دریافت که به وسیله آن می شود به مصاف حقوق بشر آمریکایی رفت که برخی از این واژه ها عبارت اند از عقلاینت، معنویت، اخلاق و عدالت طلبی در دنیا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha