جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»

حوزه/ یک حقوقدان با بیان اینکه در داخل نیاز داریم مسئله حقوق بشر را تبیین کنیم، گفت: بزرگ ترین دادگاه محکومیت آمریکا افکار جهان است و لذا باید افکار عمومی را شفاف نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حقانی به عنوان حقوقدان در نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که عصر دوشنبه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئله حقوق بشر به عنوان ابزاری در دست نظام سلطه قرار گرفته است.

وی گفت:  بعد از حمله آمریکایی ها به عراق مباحثی چون تروریست و انرژی هسته ای مطرح شد و برای بر اندازی جمهوری اسلامی این مباحث را پیش رو آوردند.

این حقوقدان به اقدام و دستوری که بعد از امضای برجام، ضد انقلاب صادر نمود اشاره کرد و افزود: دستوری صادر کرد تا از فردای برجام به سراغ مسئله حقوق بشر و نقش آن توسط ایران بروند.

وی با بیان اینکه دشمن برای بر اندازی در حوزه جنگ نرم خواب شیرینی در دایره حقوق بشر دیده است، توضیح داد: مهم ترین سازکاری که وجود دارد سازکار «یو پی آر» است که برای همه کشور های عضو سازمان ملل تعریف شده است و ما این را به مثابه شتری می بینیم که جلوی خانه هرکسی می خوابد و کسانی برد می کنند که برای آن برنامه داشته باشند.

حقانی به  فعالیت های مدنی و لابی های «ان جی او» های حقوق بشری اشاره کرد و گفت: تمام دنیا به سراغ ان جی او رفتند و ان جی اوها نقش بسیار حیاتی در سازمان ملل دارند.

وی افزود: رویه های قضایی و شکایت های حقوقی نیز بسیار مهم هستند که باید کار را به کاردان سپرد و نیازمند اساتید حقوق بین الملل هستیم تا با  ادبیات حقوقی کشور ها آشنا باشند.

این حقوقدان با بیان اینکه در داخل نیاز داریم مسئله حقوق بشر را تبیین کنیم، تصریح کرد: بزرگ ترین دادگاه محکومیت آمریکا افکار جهان است و باید افکار عمومی را شفاف نماییم واین با هم افزایی و استفاده از همه ابزار ها ممکن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha