پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان انقلابی بحرین

حوزه/ سرنوشت دو بانوی جوان بحرینی که ۳۰ روز پیش بازداشت شدند، همچنان مبهم است و کسی از مکان بازداشت آنها اطلاع ندارد و اکنون خانواداه های آنها خواستار ملاقات با فرزندان خود هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دو بانوی جوان بحرینی به نام های زکیه بربروری و فاطمه داود اکنون بیش از 30 روز است که بدون هیچ گونه توضیحی توسط مزدوران آل خلیفه در منطقه نویدرات بازداشت شده اند و کسی از سرنوشت و سلامتی آنها اطلاعی ندارد.

خانواده های این دو بانوی بحرینی اکنون ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد وضعیت سلامتی دختران خود خواستار امکان ملاقات با آنها هستند، زیرا از زمان بازداشت تاکنون نتوانسته اند با آنها هیچ تماسی داشته باشند.

این خانواده ها حتی از مکان بازداشت این دو بانو خبر ندارند و مدیریت زندان بانوان نیز اعلام کرده که این دو نفر در زندان زنان حضور ندارند.

دادگاه بحرین در ماه جاری اتهام هایی را بنا بر انگیزه های سیاسی به این دو نفر نسبت داد و پس از آن این دو نفر به صورت غیر قانونی بازداشت شدند و از آن پس خانواده های آنها به جز دو مورد بسیار کوتاه، اجازه هیچ گونه تماسی با آنها نیافته اند.

حقوقدانان از خانواده های این دو نفر نقل کرده اند که دو تماس بسیار کوتاه از جانب این دو نفر با آنها صورت گرفته که در تماس اول، فقط از حضور خود در ساختمان بازجویی و تحقیقات امنیتی خبر داده و در تماس دوم درخواست لباس کرده اند.

شبکه نویدرات نیز گفته که صدای فاطمه داود دختر جوان بازداشت شده در این تماس ها بسیار ضعیف و همراه با گریه بوده و اخباری که در مورد انتقال این دو بانو به زندان شهرک عیسی منتشر شده، صحت ندارد.

انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد این دو بانوی بحرینی صبح روز 5 شنبه 17 در منطقه نویدرات و به صورت غیر قانونی و از طریق ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی به منزل شهروندان در ساعت 3:15 صبح بازداشت شده و تمام وسائل شخصی آنها نیز توقیف شده است.

انجمن حقوق بشر بحرین ادامه داد: در آغاز سال 2018 تا کنون 5 مورد محاکمه ناعادلانه زنان و 5 مورد شکنجه و بدرفتاری با زنان توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه صورت گرفته که این موارد توسط انجمن ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha