جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 453216
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
حاجیان عراقی

حوزه/ خالد العطیة رئیس شورای عالی حج و عمره عراق روز دوشنبه از موافقت عربستان با افزایش سهمیه حاجیان عراقی به ۳۸۰۰۰ نفر خبر داد و یکی دیگر از مسئولان این شورا نیز گفت: این افزایش سهمیه میان نیروهای بسیج مردمی و مؤسسه زندانیان انقلابی توزیع می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خالد العطیة رئیس شورای عالی حج و عمره عراق روز دوشنبه از موافقت عربستان با افزایش سهمیه حاجیان عراقی به 38000 نفر خبر داد و یکی دیگر از مسئولان این شورا نیز گفت: این افزایش سهمیه میان نیروهای بسیج مردمی و مؤسسه زندانیان انقلابی توزیع می شود.

در بیانیه ای که توسط شورای عالی حج و عمره عراق به این مناسبت منتشر شده، آمده است: شورا هرسال تلاش می کند سهمیه بیشتری را برای اعرام حجاج به دست بیاورد و در این زمینه گفتگوهایی را نیز با مقامات عربستانی انجام می دهند و امسال نیز ما از وزارت حج عربستان درخواست افزایش سهمیه کردیم که با موافقت آنها روبرو شد.

در این بیانیه از قول خالد العطیة نیز نقل شده در سال های گذشته سهمیه حاجیان ما 33690 حاجی بود که امسال با افزایش سهمیه عراق، تعداد آنها به 38000 حاجی خواهد رسید و این افزایش سهمیه به صورت قرعه کشی میان ثبت نام کنندگان در تمام استان ها توزیع خواهد شد.

یکی دیگر از مسئولان شورای عالی حج و عمره عراق گفت: تعداد 38 هزار حاجی که اعلام شده تعداد ثابت حاجیان عراقی است که به آمار مسئولان و سهمیه تشریفات نیز به آن افزوده می شود و به این ترتیب امسال تعداد حاجیان عراقی از 40 هزار نفر نیز خواهد گذشت.

وی افزود: از میزان افزایش سهمیه ای که به عراق داده شده 250 سهمیه به بسیج مردمی و سازمان زندانیان انقلابی اختصاص می یابد. مؤسسه زندانیان انقلابی سازمانی است که پس از اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha