جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیت الله ری شهری در حرم و بقاع متبرکه قم

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: حضور روحانیون در بقاع متبرکه چشمگیر است و برنامه های مختلفی در طول سال با محوریت روحانیون در امامزادگان استان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام یوسف احمدی با بیان این که در بحث ائمه جماعات بقاع متبرکه ارتباط خوبی با ائمه جماعات و حوزه های علمیه داریم، اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ نفر روحانی در بقاع متبرکه استان قم مستقر هستند به طوری که تمام امامزادگان شاخص و حتی غیر شاخص دارای امام جماعت هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این استان قم به عنوان استان پایلوت، طرح هیئت طراز اسلامی را با محوریت روحانیون با موفقیت اجرا کرد.

حجت الاسلام احمدی افزود: در این طرح نوجوانان و جوانان جذب شده و بحث های بصیرتی و استکبارستیزی در این طرح عملیاتی می شود و هم اکنون نیز دستورالعمل کشوری این طرح ابلاغ شده است.

وی به سایر اقدامات صورت گرفته از سوی اوقاف استان قم اشاره کرد و بیان داشت: ۶ نفر از روحانیون با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا دعوت شده اند و در کارگروه مشاوره مشغول به خدمت هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: این روحانیون در ۶ امامزاده مشاوره رایگان به مردم می دهند، که با استقبال مردم روبرو شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه این فعالیت ها توسط روحانیون در حال انجام است و الحمدالله طبق آمار رسمی و ارزیابی سالیانه ای که صورت گرفته، کارهای فرهنگی، مشاوره ای و اجتماعی که در این چند سال صورت گرفته است در طول تاریخ کم نظیر بوده است.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: درکنار این موضوعات به بحث عمرانی بقاع نیز رسیدگی شده و هم اکنون ۸۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه در حال انجام است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از روحانیون و بزرگان حوزه در هیات امنای بقاع متبرکه حضور دارند که خود بسیار ارزشمند است؛ به عنوان مثال حجت الاسلام و المسلمین مومنی عضو هیئت امنای امامزاده علی ابن جعفر(ع) هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: کارگروه های قوی تشکیل شده است که برنامه های اجتماعی و فرهنگی بقاع را پیگیری می کنند و گزارش این کارگروه ها هر چند وقت یکبار هم در دیدار با مراجع و بزرگان ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طی سال های اخیر در حوزه علمیه کمیسیون وقف را تشکیل داده ایم و این به برکت حضور چشمگیر روحانیون در بقاع متبرکه استان قم بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha