جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزه داری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: روزه یکی از مهم ترین عبادت های مسلمانان و مؤمنان است که به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل برای پرورش روح تقوا در تمام زمینه ها و همه ابعاد به مؤمنان معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی عصر امروز در جمع مردم روزه دار شهرستان اقبالیه که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: روزه تکلیفی است که مؤمنان وظیفه دارند در ماه مبارک رمضان آن را به منظور تقرّب به خدا با ترک خوردن و آشامیدن و مانند آن از طلوع فجر تا اذان مغرب در طول یک ماه کامل و یا گاهی 29 روز و گاهی 30 روز است، آن را به انجام می رسانند.

وی افزود: روزه از نظر اخلاقی روح انسان را تلطیف و اراده انسان را قوی و امیال و غرائز او را تعدیل می کند، چرا که انسان روزه دار اولاً با تحمّل گرسنگی و تشنگی و چشم پوشی از لذّت جنسی، روح خودش را تلطیف می کند و از این طریق زمام نفس سرکش را در اختیار داشته و بر هوس ها و شهوات خود مسلّط می گردد و با تسلّط بر آن قلب انسان از نور و صفا برخوردار می گردد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: روزه انسان را از اشتغال به امور مادی باز می دارد و فراغت بیشتری برای او فراهم می کند تا در راز آفرینش خود بیندیشد و این ثمره روزه بهترین راه برای رسیدن به باطن عالم و مشاهده ملکوت آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: قتی انسان در ماه مبارک رمضان یک ماه مطیع فرمان الهی است دیگر خود را بنده و مطیع خداوند می‌داند و دیگر در برابر افکار آلوده ظالمین، مستکبرین و دیگر افراد سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

 استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: روزه یکی از مهم ترین عبادت های مسلمانان و مؤمنان است که به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل برای پرورش روح تقوا در تمام زمینه ها و همه ابعاد به مؤمنان معرفی شده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خودخواهی نداشتن و دورکردن روحیه خودمحوری حتی در خواسته‌های شخصی خود از دیگر برکات ماه مبارک رمضان است.

 وی با اشاره به صفت " ارحم‌الراحمین" بودن خداوند مطرح کرد: خداوند خود ارحم‌الراحیمن است و همه خزائن در دستان اوست و به هرکس که بخواهد عطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان برخی ادعیه وارده در ماه مبارک رمضان، افزود: ادعیه این ماه به یک نوع حس نوع دوستی و دلسوزی نسبت به همه جامعه و نه تنها جامعه مسلمان اشاره دارد و تاکید به خواسته‌های وسیع و حتی بین‌المللی افراد دارد.

وی ادامه داد: ما باید در عید سعید فطر از خدا بخواهیم که عباداتمان را در این ماه مقبول درگاهش قرار دهد و اراده و توفیق ادامه داشتن این برکات را تا رمضان سال بعد به ما بدهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha