جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی

حوزه/ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان گفت: در تمام این سالها چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب دکتر احمدی به عنوان استادی نمونه، الگویی برای شاگردان خود بودند.

حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به سوابق مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی گفت: دکتر احمدی از سنین نوجوانی پای در عرصه علم آموزی گذاشت و ابتدا در بروجرد و سپس برای مراحل بالاتر به قم عزیمت کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان افزود: در قم دروس فقه و اصول را نزد اساتیدی همچون امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی بروجردی و در حوزه فلسفه و عرفان نزد علامه طباطبایی به کسب علم مشغول شد.

وی، حضور دکتر احمدی در دانشگاه را در زمان خود مهم دانست و گفت: ایشان و شخصیت هایی همانند شهید بهشتی و شهید مفتح زمانی در دانشگاه حضور پیدا کردند که هیچ گونه زمینه مساعدی برای آنها وجود نداشت.

شاگرد مرحوم دکتر احمدی به فضای بسته دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: واقعا این عزیزان دارای ظرفیت و شخصیت بالایی بودند که در این فضا توانستند دوام بیاورند و به تربیت جوانان بپردازند.

وی گفت: حجت الاسلام و المسلمین احمدی در کنار دیگر شاگردان امام خمینی(ره)، همیشه یاور امام بودند و ایشان نیز به همراه دیگر شخصیت های کشور به روشنگری جوانان می پرداختند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد به خدمات مرحوم احمدی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب با راه اندازی سازمان سمت تلاش های فراوانی برای پیشبرد علوم انسانی در ایران انجام دادند.

وی افزود: بسیاری از افراد که به دلایل مختلف توانایی چاپ کتاب نداشتند و یا در زمینه علوم انسانی مشکل داشتند سازمان سمت راهگشا و یاری دهنده ای موفق برای آنها بود.

حجت الاسلام طالقانی، دکتر احمدی را متخصص در علم فلسفه عنوان کرد و گفت: بسیاری از متون برتر دنیا در حیطه فلسفه را ایشان ترجمه کرده اند که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا جز منابع اصلی است.

وی، تاسیس تربیت مدرس قم را از دیگر اقدامات حجت الاسلام و المسلمین احمدی برشمرد و گفت: در تمام این سالها چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب ایشان به عنوان استادی نمونه الگویی برای شاگردان خود بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha