پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد محوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مساجد را مرکزی برای تحولات فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: در مساجد با کارهای فرهنگی می‌توان محیط جامعه را تغییر و زمینه ارتقاء بنیه فرهنگ دینی مردم را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در نشست طرح مسجد محوری  که در مدیریت حوزه علمیه ایلام برگزار شد، گفت: برنامه‌های مسلمانان در ابعاد گوناگون از صدر اسلام در مساجد تدوین و اجراء می‌شد، چراکه پیامبر گرامی اسلام(ص) به این مکان مقدس اهمیت خاصی قائل بودند.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه تربیت و پرورش انسان در مساجد نشان‌دهنده انسانی با کمال و سعادتمند است، افزود: تربیت و پرورش انسان‌ها در مساجد و مراکز دینی مذهبی سبب مصون نگه داشتن از ناهنجاری‌ها به ویژه ترفندهای دشمنان می‌شود.

وی، مساجد را مرکزی برای تحولات فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: در مساجد با کارهای فرهنگی می‌توان محیط جامعه را تغییر و زمینه ارتقاء بنیه فرهنگ دینی مردم را فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در ادامه با تاکید بر اجرای فعالیت‌های بسیج با محوریت مسجد، گفت: مسجد‌محوری  اولویت اصلی برنامه‌های قرارگاه خاتم الاوصیا(عج) است، مقام معظم رهبری هم توجه ویژه ای نسبت به فعالیت های این قرارگاه در مساجد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی اظهار کرد: برای اجرای طرح مسجد محوری در استان 10 مسجد را در نظر گرفته شده است و اگر این طرح به صورت درست اجرا شود، سایر مساجد هم آن را اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی  در مساجد خاطر نشان کرد: رویکردی که قرارگاه خاتم الاوصیا در اجرای این طرح در پیش گرفته، این است که کارهای فرهنگی باید در مسجد انجام شود، در همین راستا برنامه ریزی مفصلی انجام شده تا به تمام دستگاه ها و مراکز ذی‌ ربط استانی در اجرای این مهم کمک کنند.

مدیر حوزه علمیه ایلام یادآور شد: در استان طلاب و روحانیونی هستند که به صورت جهادی، خود جوش و بدون هیچ چشم داشتی در مناطق محروم استان در حال فعالیت های فرهنگی و مذهبی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان گفت: اگر برنامه‌های فرهنگی مساجد با محوریّت ائمه جماعات اجرا شود، برکات فراوانی در پی دارد، امیدواریم  ثمرات خوبی نصیب جامعه اسلامی شود و بتوان مساجد را در استان آباد کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha