جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 453340
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

حوزه/ حجت الاسلام محمد رضایی در مراسم اختتامیه مجالس قرآنی ویژه بانوان کرمانی در ماه مبارک رمضان، قلب سلیم، صبر، توبه، ارتباط با قرآن و اهل بیت (ع) را پنج علامت هدایت مومن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام محمد رضایی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارلله کرمان، در مراسم اختتامیه مجالس قرآنی ویژه بانوان کرمانی در ماه مبارک رمضان، قرائت قرآن در این ماه را مهم برشمرد و گفت: قرائت قرآن در ماه رمضان با سایر ماه‌ها تفاوت دارد. در این ماه هر آیه قرآن ثواب یک ختم قرآن دارد، اما مهم آن است که هم قرآن بخوانیم و هم به قرآن عمل کنیم.

وی‌ در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و در رابطه با پنج علامت هدایت مومن گفت: یکی از نشانههای هدایت مومنین و مومن هدایت شده، قلب سلیم است. یعنی در قلب انسان کینه حسادت و دیگر رضایل اخلاقی نباید باشد.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارلله کرمان دومین علامت را صبر در زندگی خواند و بیان کرد: انسان باید در برابر مصائب صبوری کند. ما باید از زندگی امثال حضرت زینب و حضرت آسیه درس بگیریم. اگر قلب ما سالم نشود و اگر ایمانمان قوی نشود در برابر مصائب و آزمایشهای الهی خود را می‌بازیم.

وی به سومین علامت هدایت اشاره کرد و گفت: سومین علامت توبه است. اگر گناه کردیم باید برگردیم و نزد خدا اقرار کنیم. اگر خالصانه به درگاه الهی توبه کنیم، خدا ما را میبخشد. ما نباید از رحمت خداوند مایوس باشیم، مخصوصا در این ایام، در روایت هست که در شب آخر رمضان خدا همه روزه داران را میبخشد. لذا زمان، زمان توبه است.

حجت الاسلام رضایی ارتباط با قرآن را چهارمین علامت هدایت خواند و افزود: ما مسلمانیم و شیعه هستیم و باید ارتباطمان را با قرآن قوی کنیم. پیامبر اکرم(ص) فرمودند یا علی پنج چیز قلب را نورانی میکند اول زیاد خواندن سوره توحید. دوم کم سخن گفتن، وقتی کم حرف زدیم غیبت نمیکنیم، دروغ نمیگویم و قلبمان نورانی میشود. سوم در مجالس علما شرکت کردن. چهارم خواندن نماز شب است. از نماز شب نمیتوان تعریف کرد باد بخوانیم تا برکاتش را درک کنیم و پنجم «والمشی الی المساجد» یعنی هر کار داری به مسجد مراجعه کن. مسجد فقط برای مراسم ترحیم نیست. مسجد باید بیست وچهار ساعت فعال باشد‌.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند دو چیز دل انسان را پاک میکند یکی قرائت قرآن و دیگر یاد مرگ بودن. حتی افرادی که سواد خواند قرآن را ندارند باید با گوش دادن به قرآن ارتباط خود را با این کتاب مقدس نگه دارد. در روایت داریم کسی که یک آیه از قران را گوش کند برایش بهتر اشت از کوه طلای یمن.

 وی در پایان به پنجمین علامت هدایت اشاره کرد و گفت: پنجمین نشانه ارتباط با اهل بیت(ع) است. انسان باید به طور مستمر با اهل بیت(ع) ارتباط داشته باشد و دائم خود را در محضر این بزرگواران ببیند تا سعادت دنیا و آخرت شامل حالش بشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha