جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 453369
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
دوفصلنامه فقه مقارن

حوزه/ دهمین شماره مجله علمی ـ پژوهشی «فقه مقارن» دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان نخستین مجله تخصصی در زمینه فقه مقارن چاپ و روانه باز نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دهمین شماره دو فصلنامه علمی_پزوهشی «فقه مقارن» با مقالاتی از اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاه در زمینه مباحث و مسائل مستحدثه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی چاپ و منتشر شد.

 سرمقاله این شماره از دکتر عابدین مومنی با موضوع «قصاصاختلاف حرام و مجاز در فقه مقارن» می باشد.

همچنین مقالاتی از جمله؛ قراردادهای اداری از منظر فقه مذاهب اسلامی از بیژن عباسی، سید مجتبی حسینی الموسوی، مبانی حکم حیات و موت در پدیده مرگ مغزی از منظر فقه مذاهب اسلامی از حمید مسجدسرائی، اعظم نظری، تأثير رابطه رشوه و هديه در حكم اخذ هديه توسط قاضي در فقه مذاهب اسلامي از عابدین مؤمنی و علی شیعه علی چاپ شده است.

مقالات تداخل جنایات موجب قصاص در فقه مذاهب اسلامی از علی اکبر فرحزادی، نرگس فهیم، تبری از عیوب مبیع در فقه اسلامی و حقوق مدنی ایران از عبدالجبار زرگوش نسب و بازکاوي تطبيقي جمع دو سوره در نماز واجب از محمد امامی، سید علی دلبری و چکیده عربی و  چکیده انگلیسی نیز آمده است.

گفتنی است، این مجله به صورت دو فصلنامه به صاحب امتیازی دانشگاه مذاهب اسلامی و مدیر مسئولی  حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مختاری و سردبیری  حجت الاسلام والمسلمین دکتر عابدین مؤمنی منتشر می گردد و بنابر مجوز شماره 3/18/127841 مورخ 1394/6/30 کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره 1 (بهار و تابستان 1392) دارای رتبه «علمی ـ پژوهشی» می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha