پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 453426
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
محمد محرصاوی رئیس دانشگاه الازهر

حوزه/ شورای مدیریت دانشگاه الازهر به ریاست محمد محرصاوی تصمیم گرفت دکتر محمد سعید عبدالغنی عبدالرحمن استاد اعتقادات و فلسفه دانشکده اصول دین منوفیه را به اتهام گرایش به یک جمعیت شیعه از کار برکنار کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شورای مدیریت دانشگاه الازهر به ریاست محمد محرصاوی تصمیم گرفت دکتر محمد سعید عبدالغنی عبدالرحمن استاد اعتقادات و فلسفه دانشکده اصول دین منوفیه را سه ماه از کار برکنار کرده و تحقیق و تصمیم گیری نهایی را در مورد وی انجام دهد. دانشگاه تاکید کرد این کار را به خاطر رعایت مصلحت طلاب و حمایت از آنها در برابر افکار منحرف انجام داده است.

الازهر در ادامه بیانیه خود در این رابطه گفت: دکتر جمال محمد سعید عبدالغنی متهم است که به جماعت احمدیه قطیانیه شیعه گرایش پیدا کرده است و الازهر این جماعت را بنابر نظر کارشناسان متخصص، مرتد از دین اسلام می داند.

الازهر همچنین این استاد را به داشتم رابطه با یک مرکز دانشگاهی اسرائیلی متهم کرده و ادعا کرده که وی قصد داشته به اسرائیل هم سفر کند تا از کتب و منابع دانشگاهی آنها استفاده کند و تمام این اتهام ها در جریان بازجویی از وی روشن خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha