پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: تمام روحانیون و طلاب و حوزویان کشور، باید جزو بسیج شوند و به فرموده امام راحل، تعهد علمی خود را با خون خود امضا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، تأسیس این پایگاه را تبریک گفت و از دست اندر کاران تشکیل آن تشکر نمود.

وی گفت: دو کاروان در تاریخ  اسلام و ادیان الهی علمداران نشر معارف الهی و اسلام بودند که عبارت اند از کاروان مجاهدان و شهیدان و نیز کاروان عالمان و پیشوایان دینی.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، اظهار داشت: زیبایی آن دو کاروان در این جا است که به هم پیوستند و کاروانی جدید شکل دادند که هردو ویژگی را دارا بود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد من تعمیم عضویت بسیجی و روحیه بسیجی در جمیع روحانیون و حوزه های علمیه کشور است و  تمام روحانیون و طلاب و حوزویان کشور باید جزء بسیج شوند و به فرموده امام راحل تعهد علمی خود را با خون خود امضا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: این نیست که روحانیت این سابقه را نداشته باشد، چرا که تاریخ پیشوایان دینی ما آمیخته با جهاد و شهادت بوده و امامان ما همه به شهادت رسیدند و بعد از آن ها نیز امامزادگان و سپس شهدایی چون شهید اول و ثانی که در این مسیر جان باختند.

وی با بیان اینکه کتاب درسی حوزه نیز اثر و قلم دو عالم و مجتهدی است که فقاهت خود را با خون خود امضا کردند، افزود: در زمان انقلاب و بعد از آن نیز روحانیت با روحیه بسیجی که داشت پیشگام بوده و شهدای بسیاری را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: ولی فقیه نیز از ترکیب این دو عنصر جهاد و اجتهاد خوشحال می شود و امیدواریم این فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر تقویت روحیه انقلابی در حوزه و کل کشور بیش از پیش انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha