جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم تصریح کرد: آموزش جدی و مستمر اصناف و اقشار مختلف و آگاهی بخشی در این رابطه، لازمه توفیق در مبارزه با اعتیاد است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ابوالفضل شریفی ، ظهر امروز طی سخنانی در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه که در دفتر مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با بیان این که ما در سال گذشته در حوزه فرهنگی و آموزش و نیز پیشگیری و درمان اعتیاد، کارهای مختلفی را به سرانجام رساندیم، اظهار داشت: سال 96 حدود 7 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد و در این رابطه حدود 15 هزار دستگیری داشتیم که البته بیشتر معتادان و خرده فروشان مواد مخدر بوده اند.

وی افزود: حدود 90 درصد کشفیات مواد مخدر در سطح استان، مربوط به کشفیات جاده ای است که با توجه به این که استان قم محل عبور و مرور بسیاری از استان های دیگر است این میزان کشف و ضبط در قم انجام می شود.

شریفی با بیان این که میزان دستگیری ها در سال 96 نسبت به سال 95 ، حدود شش درصد افزایش داشته است، گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود یک هزار و 680 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قم کشف شد و البته امسال ما بیشترین توان خود را به منظور افزایش آرامش و امنیت روانی مردم بر روی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر کرده ایم.

وی با اشاره به این که در عرصه پیشگیری و آموزش، استان قم جزو استان های نسبتاً پیشرو می باشد، ابراز داشت: ما هم برای دانش آموزان و هم معلمان و والدین ، برنامه های آموزش فراگیر انجام داده و یا می دهیم و در این باره از کارشناسان روانشناس و نیز طلاب و روحانیون و ائمه جماعات هم استفاده می کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: در رابطه با اصناف و اقشار گوناگون این برنامه های آموزشی و کارگاه های توجیهی و اطلاع رسانی انجام می شود که موفقیت های قابل توجهی نیز از این حیث به دست آمده است.

وی اضافه کرد: ما به خصوص باید از ظرفیت طلاب و فضلای حوزه و نیز ائمه جماعات مساجد در راستای پیشگیری و مقابله با اعتیاد استفاده کنیم.

شریفی با بیان این که در امر مقابله با اعتیاد همچنین از ظرفیت خیرین استفاده می کنیم، گفت: در حال حاضر در مجموع 38 سمن در عرصه درمان و پیشگیری اعتیاد در سطح استان قم مشغول به فعالیت هستند ، ضمن آن که به جز مرکز دولتی در قمرود، سه مرکز نیز اجاره کرده ایم تا معتادان دستگیر شده در سطح استان ، در چرخه درمان قرار گیرند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha