پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عید فطر

حوزه/ حجت الاسلام طاحونی گفت: اجتماع باشکوه مسلمین و مومنان در روز عید فطر در پیشگاه پروردگار بسیار با اهمیت بوده و این اجتماع بزرگ در روز عید فطر نوعی ضمانت برای حفظ و تقویت ارزش های الهی در جنبه های اجتماعی و سیاسی است.

حجت الاسلام علیرضا طاحونی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، پیرامون فسلفه نامگذاری عید فطر اظهار کرد: از دو گُل واژه عید و فطر کاملا فلسفه نامگذاری عید فطر مشخص می شود.

وی تصریح کرد: عید به معنای بازگشت و فطر از واژه فطرت می آید که در حقیقت عید فطر در معنای لغوی به معنی بازگشت به فطرت پاک انسانی است

حجت الاسلام طاحونی ابراز کرد: عید فطر در معنای اصطلاحی به این معنی است  که انسان با پذیرش دعوت خداوند به ماه رمضان ورود و از نعمات و برکات ماه رمضان استفاده کرده، بنابراین با توجه به ظرفیت بالای ماه رمضان عید فطر در پایان آن به معنای بخشش گناهان و بسته شدن درهای جهنم و سند آزادی از آتش دوزخ و بازشدن درهای بهشت است.

وی خاطرنشان کرد: این معنای اصطلاح عید فطر با حدیث شریف از معصوم مطابقت کامل دارد  که می فرماید، اول ماه رمضان رحمت و انتهای آن مغفرت است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اشاره ای به اقامه نماز عید فطر با محوریت همبستگی و اتحاد مسلمین کرد و افزود: آنچه که بر شعاع نورانی عید فطر به معنای اعطای جوایز و هدایای بی نظیر الهی می افزاید عبارت از درخواست و دعا به صورت دسته جمعی است.

وی بیان کرد: در حقیقت اجتماع باشکوه مسلمین و مومنان در روز عید فطر در پیشگاه پروردگار بسیار با اهمیت بوده و این اجتماع بزرگ در روز عید فطر نوعی ضمانت برای حفظ و تقویت ارزش های الهی در جنبه های اجتماعی و سیاسی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha